واحد درسی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی : سمینار بازی های کامیپوتری

بیایید بدهید با هم نگاهی به یکی از واحدهای درسی رشته «رسانه های تعاملی» دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بیاندازیم تا ببینیم آن ها چه چیزی می خوانند و مقایسه کنیم با خودمان. من اعتقاد داریم در ایران هم استادهایی هستند که بتوانند این چیزها را اینگونه درس بدهند.

مدرس: پیتر برینسون
نام دوره: سیمنار بازی های کامیپوتری
۲ واحد

در طول دوره دانشجویان باید یک machinima (فیلمی که از طریق یک بازی کامپیوتری تولید شده) درباره مطالعات مربوط به بازی های کامپیوتری خود بسازند.

در نیمه اول ترم در کلاس مشغول بازی کردن با بازی های قدیمی و جدید کامپیوتری خواهیم بود و بیرون کلاس باید آماده شوید برای ارائه سمینار نیم ترم. از هر دانشجو انتظار می رود حداقل ده ساعت در هفته بازی کند.

در حین بازی تحقیق و نقد و کشف ساختار بازی ها را خواهیم داشت. پروژه میان ترم ارائه های دو نفره در مورد موضوعات مورد توافق است.

نیمه دوم ترم با ساخت یک ماشینمای کوتاه طی خواهد شد که باید برای مثال در باره موضوعاتی و تحلیل های درباره طراحی، موضوعات سیاسی یا اقتصاد بازی های مورد مطالعه باشد. پروژه ها بر اساس عمق و تکنیک فیلمسازی نمره خواهند گرفت.

جالب است نه ؟ می دانم ما امکانات آن ها را نداریم ولی آیا داریم در خطی حرکت می کنیم که به علم روز دنیا برسیم ؟‌ سر کلاس های دانشگاهی ما بنشینید و ببینید چه می شنوید…. غر نمی زنم ! تشویق می کنم به کار بیشتر و استادهای جسورتر.

صفحه استاد مربوطه : پیتر برینستون