فال تاروت با چینش جام دوستی برای مثلث عشقی


موضوع: دختری یک دوست پسر دارد ولی دوست پسر قبلی هم اصرار به رابطه و ادامه یافتن آن دارد.

کارت‌های مورد استفاده: کارت‌های هنر رازآلود
چینش مورد استفاده: جام دوستی

بعد از بر زدن، کارت‌ها را به شکل روبرو می‌چینیم. این چینش را اولین بار است که استفاده می‌کنم و اسمش «جام دوستی» است.

معنای کارت‌ها در این چینش اینگونه است:

ردیف پایین از چپ به راست:‌ مراجع، مبنای رابطه و طرف مقابل.

ردیف دوم پایین: گذشته نزدیک

سوم از پایین چپ به راست: وضعیت فعلی و بعد مشکل موجود

ردیف چهارم چپ به راست: دیدگاه مراجع به رابطه و دیدگاه طرف مقابل.

ردیف بالا چپ به راست: انتظارات مراجع، نهایت رابطه و انتظارات طرف مقابل.

این یکی از دفعاتی است که بر زدن و چیدن، ترکیب بسیار خوبی به وجود آورده و واقعا کارت‌ها نشان دهنده مشکل هستند.

تفسیر: کارتی که تو را نشان می‌دهد کارت قضاوت نهایی است و کارتی که برای طرف مقابل آمده شیطان. در هیمن ابتدای کار این باید خیلی چیزها را روشن کرده باشد. کارت تو کارت به آرامش رسیدن روحی است و برخاستن از یک اشتباه و کنار گذاشتن وسوسه و کارت طرف مقابل کارت شیطان که درست نقطه مقابل جادوگر و به هدر دهنده تلاش کارت «عشاق» (۶) است. کارت شیطان یعنی دربند بودن و مشکلی که تنها راه حلش و حتی گاهی تنها دلیلش خودت هستی.

مبنای این رابطه تعهد و یکجور مسوولیت پذیری است. انگار که احساس می‌کنیم در مقابل چیزی مسوولین و این را چهره غمگین زنی می‌گوید که آن وسط (ردیف پایین نشسته). انگار برای جلو رفتن در یک مسیر، بعضی پله‌ها را پریده‌ایم و حالا در مرحله‌ای هستیم که برایمان کمی غریب است. مسوولیت‌هایمان را نمی‌شناسیم و در نتیجه احساس پیچیدگی می‌کنیم.

در گذشته همه چیز خوب بوده. احساس می‌کردیم باید گرما می‌تواند وجودمان را پر کند و ترس‌ها را بزداید ولی انگار نتوانسته و حالا ما با مسوولیتی که شاید آمادگی‌اش را نداریم، درگیریم.

اما چرا این کشش را داریم؟ شاید برای یک جور آرامش گمشده. این را شوالیه جام می‌گوید که نماد وضعیت فعلی است. شوالیه جام از همه بیشتر ساعت‌های خوش را به یاد می‌آورد، لحظات استراحت، مرد جوانی که با عشقش می‌شود احساس امنیت کرد و با او حرف زد. وقتی می‌شود خیالبافی کرد چه کسی به دنبال زندگی حقیقی است؟ اما مشکل؟ واضح است: نمی‌شود همزمان عاشق دو نفر بود. این یکی از خطرناک‌ترین کارت‌ها است: قلبی که سه خنجر در آن فرو رفته یا زنی سوار بر اسبی شادمان که ظاهر شدن شمشیر سوم باعث مرگش شده. اوه! این کارت یک پیام مخفی هم دارد: بر خلاف احساس، تصمیم بگیر. بگذار اندیشه بر احساسات غالب شود. دردناک است ولی درست.

دو کارت بعدی قرار است دیدگاه شما دو نفر نسبت به همدیگر را بگوینذ. تو او را مثل شوالیه سکه می‌بینی و او تو را مثل ملکه چوب. شوالیه سکه نمایش امتداد ارزش‌ها است و مرتبط با زمین. اینها خلاصه می‌شود در اعتماد و اطمینان. شاید اطمینان بیشتری به این پسر داری تا شریک فعلی‌ات. شاید هم احساس می‌کنی این شوالیه، مزرعه بهتری برای احساساتت است ولی چیزی که در آن شک نیست کششی است که همیشه شوالیه‌ها داشته‌اند.

او هم ترا مانند ملکه چوب می‌بیند. چوب با آتش مرتبط است و شیطان همیشه علاقمند آتش بوده. بالاترین توانایی ملکه چوب، قابلیت تغییر و هماهنگ شدن به خاطر هوش بالایش است. پوست ببر، قدرت را به یاد می‌آورد و خود این فرد، نماد آرزوها. خیلی‌ها این فرد را با کارمن (Carmen) مقایسه می‌کنند.

فال دارد به انتها می‌رسد ولی خیلی از حرف‌ها گفته شده. به نظرم تصمیم را تا حالا باید بتونی بیگری ولی به هرحال هنوز مهمترین ردیف مانده است: ردیف آخر، انتظارات دو طرف و نتیجه نهایی.

انتظار تو بیشتر از آنکه انتظار باشد نگرانی است. نگرانی از تحقیر، ترس از شکست. دقت کن که شرایط برابر نیست. حتی احساس پیروزی هم طولانی نخواهد بود. شاید این اولین بار است که به راحتی از احتمال شکست حرف می‌زنم و نسبت به تحقیر شدن هشدار می‌دهم. این کارت، کارت بدی است.

انتظار طرف مقابل از تو ملکه شمشیر است. عنصر هوا، فکر و بازهم هوش. طرف احساس می‌کند تو می‌توانی خلایی را پر کنی یا مشکلی را حل کنی یا به درک بهتر فرد از خودش کمک کنی. می‌دانی؟ مشهور است که این کارت، نماینده یک زن بیوه است و بیوگی به معنای قدرت است. طرف از دست نیافتنی بودن تو انرژی می‌گیرد و قدرت تو در حفظ این حالت، برایش جذبه ایجاد می‌کند. این کارت ملکه یخ است که از دروازه زمین حفاظت می‌کند.

اما نهایت رابطه… دو چوب. شاید دقیقا کارتی است که اگر قرار بود من دستی انتخابش کنم و اینجا بگذارمش، این کار را می‌کردم. دو چوب وضعیت بی تفاوتی است. اینکه «راحت» نشسته‌ایم و هیچکدام از دو انتخاب را نمی‌کنیم و بعد احساس ناراحتی میکنیم. این کارت می‌گوید بلند شو و انتخاب کن. وضعیت بینابین بدترین وضعیت است.این کارت خیلی ساده است و نیازی به تفسیر ندارد: بلند شو و انتخاب کن، نشستن و منتظر ماندن سخت‌ترین وضعیت است. احتمالا انتخاب هر یک از دو راه، بهتر از «راحت نشستن» سر دوراهی است. این را هم اضافه کنم که این کارت یک معنای دیگر هم دارد: انتخابت را کرده‌ای ولی جرات عمل به آن را نداری و به همین دلیل خودت را زده‌ای به انتخاب نکردن. در هر دو صورت، انتخاب و عمل به آن راحت‌تر است از وضع فعلی.