ارتقای پیش‌هنگام اوبونتو به ۹.۰۴ مشهور به جاونتی

من به دلیل دو برنامه جدید توی اوبونتوی ۹.۰۴، بسیار علاقمند بودم که قبل از اومدن رسمی اون، کامپیوترم رو بهش ارتقاء بدم. کار بسیار ساده‌ای بود. کافیه دستور

update-manager -d

رو اجرا کنید. حالا یا از توی یک ترمینال یا با فشار دادن ALT-F2. این برنامه استاندارد به روز رسانی اوبونتو (و خیلی از گنو/لینوکس‌های دیگه) است و شما با سوییچ d که جلوش زدین، بهش می‌گین که در صورت امکان به نسخه آینده که هنوز زمان انتشارش نرسیده، آپگرید کنه.

این برنامه به شما خواهد گفت که یک نسخه جدید از اوبونتو وجود داره و با فشردن Upgrade، به اون مهاجرت خواهید کرد. اما قبلا به دو نکته مهم توجه کنید:

این نسخه هنوز رسما منتشر نشده و در نتیجه ممکنه مشکلاتی داشته باشه. معمولا می‌گن که روی دستگاهی که برای استفاده روزمره جلوتونه، نسخه‌های رسما منتشر نشده (بتا) نصب نکنید.

حجم زیادی باید دانلود بشه. حتی بیشتر از یک سی دی معمول اوبونتو. بعدا هم هر روزه تمام نرم‌افزارهایی که تند و تند آپدیت می‌شن رو باید دانلود کنید. این به روز رسانی (در واقع به آینده رسانی!) در صورتی جذابه که اینترنت سریعی داشته باشین.

در صورتی که می خواین یک شمارنده انتشار اوبونتو به سایتتون اضافه کنین، به صفحه شمارنده‌های معکوس انتشار اوبونتوی ۹.۰۴ برین