جمعه ها با کاندوم: جمع‌آوری ۱.۳ میلیون کاندوم معیوب در آفریقای جنوبی

بعضی از کاندوم‌ها پاره شدند، بعضی‌ها سوراخ. اصلی‌ترین گروه ضد ایدز آفریقای جنوبی اعلام کرده که این کاندوم‌های معیوب همه از کاندوم‌هایی بوده‌اند که کنگره ملی آفریقا در صدمین سالگرد تولد حزب در آفریقای جنوبی توزیع کرده.

مقامات بهداشتی کشور گفتن که همه کاندوم‌ها رو جمع‌آوری می‌کنن ولی منتقدین می‌گن که به جای جمع‌آوری که زمان می‌بره و معلوم نیست چقدر موفق باشه باید در سطح گسترده اعلام بشه که مردم از کاندوم‌هایی که از این کانال‌ها گرفتن استفاده نکنن.

این سومین جمع‌آوری همگانی کاندوم‌های توزیع شده توسط دولت در آفریقای جنوبی در پنج سال گذشته است و این موضوع تردیدهای جدی درست کرده در مورد ۴۲۵ میلیون کاندومی که دولت هر ساله در کشور توزیع می‌کنه و از اون مهمتر سازمان استانداردی که به این ها مجوز پخش می ده.

در سال ۲۰۰۷ دولت دستور جمع‌آوری ۲۰ میلیون کاندوم مشکل دار که در کشور تولید و بعد توزیع شده بودند رو داده بود اما در نهایت از این تعداد فقط ۱۲ میلیون کاندوم جمع‌آوری شد. اینبار هم مشخص نیست چه درصدی از کاندوم ها قبل از جمع آوری استفاده شده‌اند.

کاندوم‌های توزیع شده در آفریقای جنوبی معمولا از کشورهای دیگه می‌یان ولی در داخل کشور با برند CHOICE در بسته‌های آبی، قرمز، زرد و سبز توزیع می‌شن.

منبع اصلی