گزینه رسمی ری استارت ویندوز سرور در صورت بروز مشکل در سرویس ها

دیروز سعادتی نصیب شد که روی یک استوریج (کامپیوتر پر از هارد مخصوص ذخیره سازی) ویندوزی کار کنم. برنامه این بود که روش NFS رو راه بندازیم که به یک کامپیوتر دیگه (اینجا لینوکس زوزه) اجازه می ده این هارد ۴.۹ ترابایتی رو مثل یک دایرکتوری روی خودش ببینه. راه انداختن سرویس همان و رسیدن به این صفحه همان (:

یک تب مخصوص گذاشتن روی ویندوز سرور که می پرسه اگر بار اول سرویس مشکل پیدا کرد چیکار کنه. اگر بار دوم پیدا کرد چیکار کنه (مثلا می تونیم بگیم اگر بار دوم مشکل پیدا کرد کامپیوتر رو ری ست کنه (: )) و از همه بامزه تر می تونیم بگیم اگر چند روز سیستم بدون مشکل کار کرد کلا بیخیال مشکل قبلی بشه و در نظر بگیره که سیستم همیشه درست کار می کرده (:

نکته: ری استارت کردن کامپیوتر راه حل نیست. بلکه درخواست از کامپیوتر است که فعلا کار کن تا دوباره خراب بشی. این شاید برای دوستان با تجربه ویندوز یک راه حل به نظر بیاد ولی حتی اونجا هم فقط در سطح دسکتاپ کار می کنه. گذاشتن «ری استارت» به عنوان راه حل اینکه اگر دوبار یک مشکل پیش اومد تو چند روز، فقط و فقط یعنی «ما یکسری مشکل داریم که خودمون هم امیدی ندارم حالا حالاها حل بشه» (: