آقای روحانی اگر اومدنی شدین، کار رو به کاردان بسپارین (:

rohani92.com

در این لحظه عزیز یکی از سایتهای آقای روحانی ساسپند شده (: احتمالا یا ویروسی بوده (ویندوزه مگه؟!!) یا پلن مخصوص «انتخابات ریاست جمهوری» رو نخریده بودن و مثلا یک پلن «مقدماتی» یا «هاست حرفه ای برای تجارت شما» خریده بودن که تاب انتخابات رو نداشته. البته rouhani.ir بالا است و نمی دونم این سایت تا چه حد وابسته است به خود روحانی ولی به هرحال نکته بسیار بامزه ای است که وسط انتخابات، سایت طرفدار یک کاندیدا به دلیل این تیپ مشکلات کلا داون بشه و هیچ هاست دیگه ای هم نداشته باشن برای همین دامین – حالا چه لود بالانس و چه فیل اور.

این نکته فقط هم مربوط به انتخابات نیست. نشون دهنده یک چیز خیلی اساسی تره: نبودن تخصص توی کشور. هر کس فکر می کنه اگر یک وب سرور نصب کرد متخصص این جریانه و بدون داشتن هیچ ایده ای مفاهیم اسکیل یک کار کشوری، سرویس و سایت راه می ندازه. به بیزنس ها هم مربوطه. چند وقت پیش شاهد بودم که یک دوستی برای بالا نگه داشتن سایتش که فقط بازدید کننده هاش در حال زیاد شدن بودن چقدر بدبختی کشید و همه هم کلی سرویس ایرانی می شناسیم که با اینکه خوب بوده ولی همین که مشهور شده همه گذاشتیمش کنار چون دیدیم هی server time out و این چیزها می ده. سیستم ادمین های عزیز، کانفیگ کردن خوب بسیار مهمه و چیزی بسیار پیچیده تر از apt-get install apache2. اگر در این حوزه حرفه ای و شناخته شده بشین، نونتون توی روغنه (:


آی پی این سات 5.144.130.114 است ولی با هیچ جان کندنی سایت های چک کردن آی پی در این سانسوردونی باز نمی شن که من ببینم هاستش کجاست (: لبخند بزنیم که دنیا دو روزه (: