دوستان مواظب فیشینگ باشین: درگاه فلان قاطی کرده، بیا اطلاعات کارتت رو بده عمو

دختر و اینترنت و کارت شارژ رو که بذاریم کنار هم احتمالا نتیجه اش اسکول شدن آقایون است و خرج کردن پول از جیب مبارک و دادن کارت شارژ به یک پسر. فکر میکنین دوستانی که با اون گول می خورن، چی می شه اگر کنار مثلث حماقت «دختر، اینترنت، کارت شارژ» یک «سود مالی» هم ببینن؟

dargah

واقعا؟ یک دختر می گه که کارت شارژ رو می شه از فلان جا ارزونتر گرفت. کافیه برین به اون سایت و اطلاعات کارتتون رو وارد کنین:

dargahUntitled2

و احتمالا صفحه ای ببینین تحت این عنوان که «شرمنده الان خرابه» و خب اطلاعات کارت اعتباری شما توی بانک اطلاعاتی اون دزد ذخیره شده. از کجا فهمیدم دزده ؟ از:

  • آدرس URL که هیچ شباهتی به بانک نداره. تازه شباهت هم کافی نیست. باید دقیقا همون باشه.
  • از این واقعیت که هیچ وقت بانک قاطی نمی کنه یه چیزی رو به یه قیمت دیگه بفروشه بعد یه دختری بیاد تو فیسبوک بگه

البته شکی نیست که بخشی از مردم عزیزی که تا چند دقیقه قبل داشتن عدد ۲۱۸ رو کامنت می ذاشتن و لایک می زدن و شر می کردن که تصویر مات اون دختره واضح بشه یا نشون می دادن که «این دوستمون که اعضاش رو اهدا کرده چند تا لایک داره»، خیلی قبل از این فکرها روی لینک کلیک کردن و اطلاعات کارتشون رو به دزد مربوطه دادن (:

ما هم سعی می کنیم در وبلاگ های سانسور شده خودمون کمی اطلاع رسانی کنیم و همزمان دعا می کنیم پلیس فتا سرش کمی خلوت بشه و کشف ، دستگیری، محاکمه عادلانه و مجازات احتمالی متناسب و در شان انسانی این آدم ها رو در اولویت قرار بده.

نکته: گزارش کننده می گه سایت رو به پلیس فتا گزارش کرده و سایت سریعا فیلتر شده. البته مشخصه که برای کسی که توی فیسبوکه، فیلتر بودن این سایت تاثیر خاصی نداره (: