ناسا آچار مورد نیاز یک فضانورد رو به ایستگاه فضایی ایمیل کرد

3dprint

وقتی بری ویلمور فرمانده ایستگاه فضایی بین المللی نیاز به این آچار داشت، ناسا راحتترین راه حل رو انتخاب کرد: ایمیل کردن آچار! این اولین باری است که یک جسم در زمین طراحی شده و بعد نقشه‌هاش برای ساخت به فضا ارسال شده.

شرکت پشت این جریان، Made In Space در کالیفرنیا است که یک پرینتر سه بعدی رو در ایستگاه فضایی نصب کرده. پرینترهای سه بعدی دستگاه‌هایی هستن که می تونن به جای متن دو بعدی روی کاغذ، اجسام سه بعدی واقعی بسازن. مثلا در این مورد ناسا آچار مورد نظر رو با یک نرم‌افزار سه بعدی طراحی کرده، نقشه رو به ایستگاه فضایی ایمیل کرده و فرمانده ویلمور با دادن این نقشه به پرینتر سه بعدی بعد از دقایقی آچار رو تحویل گرفته! مشخصه که در صورت نبودن این پرینتر در ایستگاه فضایی، ارسال یک جسم فیزیکی به ایستگاه فضایی باید تا زمان ارسال سفینه بعدی به ایستگاه فضایی – یعنی حداقل چند ماه بعد – به عقب می افتاد.

البته این اولین بار نیست که چیزی در فضا پرینت سه بعدی می شه. قبلا هم در ماه نوامبر فضانوردها یکی از اجزای همین پرینتر سه بعدی که نیاز به تغییر داشت رو با خود همین پرینتر، ساخته بودن. در کل ۲۱ جسم در فضا پرینت شدن که همه برای بررسی به زمین برگردونده خواهند شد تا چک بشه که آیا اجسام پرینت شده در محیط فضا، با اجسام پرینت شده در زمین تفاوتی دارن یا نه.

منبع

مرتبط:
ربات فضانورد ناسا و ایستگاه فضایی بین المللی را زنده دنبال کنید
حتی فضانوردها هم فوتبال می بینن
در این لحظه چند نفر تو فضا (منظور بیرون جو کره زمین است (; ) هستن