باس کی برای ردیت

چی؟! اگر شما هم مثل من از تیتر چیزی نفهمیدین بهتره اول انگلیسی‌اش رو بگم و بعد توضیحش رو اضافه کنم. انگلیسی تیتر می شه: Boss Key for Reddit. ردیت که شناخته شده است براتون؛ یک سایت اجتماعی سرگرمی و خبر و بحث که از مراکز مهم فرهنگ اینترنت است و روزانه آدم‌های زیادی بهش سر می‌زنن.

اما باس کی یا کلید رییس یا چنین چیزی چیه؟ این بر می‌گرده به دورانی که ما در کامپیوترهای تحت داس بازی می کردیم و بعضی بازی‌ها یک کلید داشتن که اگر فشارش می‌دادی صفحه طوری می‌شد که انگار مشغول کار مهمی هستی. این دگمه برای بچه‌هایی که قرار بود با کامپیوتر درس بخونن ولی داشتن بازی می‌کردن استفاده می‌شد و همینطور به یک کارمند امکان می‌داد که وسط بازی اگر یکهو رییس وارد شد، کلیدهایی مثل ctrl+alt+b رو فشار بده و یک صفحه گسترده یا نامه اداری روی صفحه ظاهر بشه. حتی من در دورانی عکس بک گراند کامپیوترم برنامه ایمیل خوان شرکت بود و در نتیجه می‌شد به شوخی هر وقت رییس می‌یاد، فقط پنجره رو کوچیک کنم و به نظر برسه که مشغول ایمیل‌های شرکت هستم!

حالا تیتر قابل فهم تر است: باس کی برای ردیت. یک دوستی به شکلی جالب یک سایت آنلاین برای خوندن ردیت درست کرده که درست مثل یک کلید حضور رییس برای ردیت کار می کنه و حتی اجازه می ده عکسهای هر پست به شکل پیش فرض مخفی باشه و در لحظه مناسب باز بشه.

outlook