فایرفاکس: ۴ – اکسپلورر۷: صفر

چند وقتی است که صحبت از اکسپلورر نسخه ۷ و قابلیت های جدید آن که اکثرا کپی برداری از فایرفاکس هستند. حالا RUSCOE آن‌ها را مقایسه کرده است. و نکته خوب این است که این مقایسه از طرف کسی است که از سال ۱۹۹۹ با اکسپلورر کار کرده است.

نتیجه این مقایسه، پیروزی چهار بر صفر فایرفاکس بر اکسپلورر بوده است. خلاصه رقابت این است:

نصب: فایرفاکس در عرض چند ثانیه داونلود و نصب می شود در حالی که ویندوز چند دقیقه برای دانلود و بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه برای به روز رسانی وقت صرف می کند و یکی دوبار هم سیسیتم را ریبوت می کند ! این بهایی است که ویندوز به خاطر یکپارچگی سیستم عامل و براوزر می پردازد: یک تصمیم اشتباه.

اینترفیس: در بسیاری بررسی ها اینترفیس جدید اکسپلورر ناکارآ تشخیص داده شده. این بررسی هم این نظر را تایید می کند.

منوها: منوها به شکل پیش فرض اگر فعال شوند زیر آدرس بار هستند و با ماوس هم نمی توانید به شیوه قدیم آن ها را بردارید و هر جایی که می خواهید بگذارید.

Tabbed Browse: قابلیت خوب فایرفاکس این است که به جای بازکردن کلی پنجره، صفحه های مختلف را در برگه های مختلف باز می کنید. مایکروسافت هم این روند را کپی برداری کرده است ولی ناقص. در منوی کلیک راست چیزی به اسم Open in new Tab وجود ندارد در حالی که انتخاب بی معنای Open هنوز باقی است. خب اگر کسی بخواهد لینکی را به شکل معمول باز کند روی آن کلیک می کند و نیازی به راست کلیک و انتخاب Open نیست.