کراوات هشت بیتی: دروغ سیزدهی که به واقعیت پیوست

من نمی دونم این دروغ سیزده است یا دروغ اول آوریل ولی به هرحال در دنیای اینترنت چیز بامزه ای است. البته به شرط اینکه همه درباره اش بدونن و سرکار نرن (: برگردیم سر بحث خودمون.

سایت ThinkGeek یکی از اون سایت هایی است که آدم متاسف می شه چرا در ایران نمونه اش نیست یا چرا ایران تحریم است یا چرا سیستم بانک داری ما ناتوان از کار با کارت اعتباری جهانی است.

این سایت مخصوص فروش خرت و پرت های کامپیوتری است. چیزهایی برای گیک ها (یکی از دوستان گاهی تذکر می ده تلفظ درست جیک است ولی من نمی دونم). چیزهایی برای خوره های کامپیوتر. دروغ سیزده امسال این سایت مجموعه ای وسایل رویایی بود برای فروش. مشهورترین اونها هم این کراوات هشت بیتی بود به یاد گرافیک بازی های قدیمی کامپیوتر. این کراوات با طرح کارتونی بازی های قدیمی (که یک گرافیک بیت مپ ۸ بیتی داشتند) طراحی شده و برای کسانی که درک اش کنند برانگیزنده کلی خاطره و لذت است.

این کراوات بامزه جزو وسایلی بود که سایت ThinkGeek به شکل تخیلی برای دروغ سیزده فروردین یا اول آوریل می فروخت ولی خوره های کامپیوتر از ایده بسیار خوششان آمد و سایت را ایمیل باران کردند که : تولیدش کن!

حالا که به صفحه فروش کراوات هشت بیتی بروید می بینید در کنارش نوشته :

آهای تو! دیگه بهمون ایمیل نزن که این ایده رو عملی کنیم! قول می دهیم تولیدش کنیم و اگر ایمیلت رو اون بالا وارد کنی، همین که حاضر شد بهت خبر خواهیم داد.

قیمت؟ ۲۰ دلار. اگر می شد بخریم من می خریدم (: بهتر از این کراوات های بی مزه خودمون است. من خیلی اهل کراوات نیستم ولی اگر کراوات باحال پیدا کنم خوشم می یاد بزنم (: