نمودار برای ترجمه کتاب «فقط برای تفریح»

من نمودار دوست دارم. گاهی به کشف تقلب در روسیه کمک می‌کنند، گاهی نیروهای پشت ویکیپدیا رو نشون می دن و خیلی کارهای دیگه. این بار می خوام ازشون کمک بگیرم تا یک پروژه قدیمی و عقب مونده رو برام به سرانجام برسونن.

داستان اینه که من شاید دو سال قبل تصمیم به ترجمه یکی از کتاب‌های مورد علاقه‌ام گرفتم: فقط برای تفریح یا Just for Fun نوشته لینوس توروالدز. این کتاب داستان زندگی لینوس و به وجود آمدن سیستم عامل لینوکس توسط اون است. پروژه ترجمه اصلا خوب پیش نرفت و کشف شد که من مترجم خوبی نیستم چون هی دنبال کارهای متفرقه می‌روم. اما چند روزی است که کار رو دوباره شروع کرده‌ام. کلا ۱۲۰ صفحه از ترجمه باقی مانده و این یعنی اگر روزی چهار صفحه کار کنیم، یک ماهه ترجمه تمام خواهد شد. تصمیم گرفتم برای جدی کار کردن، یک نمودار بکشم از برنامه ترجمه و پیشرفت خودم و اون رو کنار یا جایی در سایتم نشون بدم تا مجبور به اتمام کار بشم (:

اینهم نموداری که توسط بسته زیبای Fusion Charts درست شده. یک نرم افزار رایگان برای کشیدن زیباترین نمودارهای تحت وب (البته متاسفانه با فلش که من چندان دوستش ندارم).

دیدید چه نمودار قشنگیه؟ هر روز هم که ترجمه کنم، می ره جلو و تعداد صفحات ترجمه شده رو نشون می ده و برنامه اولیه اینه که تا ۱۸ دی کار تموم بشه. به برنامه نویس ها هم پیشنهاد می کنم مدیرشون رو باهاش سورپریز کنند. احتمالا خیلی خوشحال خواهد شد (: و به خودتون هم ثابت خواهد شد که نرم افزارهای آزاد (از جمله لینوکس)‌ در بسیاری موارد شدیدا قوی‌تر از نمونه‌های سودمحور هستند.