پاسخ رابطه عشقی با گیلدد تاروت و چینش الئونور جاکوبی


سوال:دو تا دختر که با هم رابطه عاشقانه دارند ولی مدتی است که طرف مقابل دیگه رابطه رو ادامه نمی ده و نفر اول هم به خاطر ازدواج داره می ره سفر و حالا فکرش درگیره که آیا طرف مقابل هنوز به فکر اون هست یا نه.

ورق مورد استفاده: گیلدد تاروت که به عنوان بهترین دست سال ۲۰۰۴ شناخته شد. دستی با طراحی کامپیوتری توسط چیرو مارچتی که هم به طور چاپی و هم به طور دست ساز به فروش می‌رسد.

چینش مورد استفاده: چینش ۹ کارتی بررسی رابطه عاطفی که توسط الئونور جاکوبی در کتاب Tarot for Love & relationships معرفی شده. من شخصا در مورد کارت ۹ معنی را از «موضوع» به «نهایت» تغییر می‌دهم چون به نظرم با معناتر است.

بعد از بر زدن، ۹ کارت را به ترتیب زیر از روی دسته می‌کشیم و می‌چینیم. کارت‌های دست چپ معرف مراجع و کارت‌های دست راست معرف طرف مقابل هستند.

کارت ۱ و ۲؛ نمود عشق در دو طرف:‌ تو رابطه را بسیار عاطفی می‌بینی در حالی که رابطه برای طرف مقابل پیچیدگی‌های فکری خیلی زیادی دارد. رابطه برای او فقط عاطفی نیست بلکه سبک سنگین کردن هم در آن نقش زیادی دارد و همین فکرهای مختلف باعث می‌شود رابطه را بسیار پیچیده‌ ببیند و به سادگی تو،‌ دو جام سرشار از عشق را در دست دو نفر نبیند.

کارت ۳ و ۴؛ هر طرف، طرف مقابل را چطور می‌بیند: تو به خوبی درک می‌کنی طرف مقابل چه فکری دارد (در فکر او (کارت ۲) نه شمشیر است و تو دقیقا برداشت هشت شمشیر را داری: بسیار نزدیک). همان چیزی که فکر می‌کنی درست است. پیچیدگی‌های فکری او را می‌فهمی و درک می‌کنی چرا دارد جدایی پیشه می‌کند. اما او احساس می‌کند که تو قدرت کنترل بر همه چیز را داری و این تو هستی که داری رابطه را ادامه می‌دهی و هرکار هم که بخواهی می‌توانی بکنی. کارت جادوگر، کارتی است دارای همه قابلیت‌های نهفته (در موقعیت ۴) و معنایش این است که هر کاری که دوست داشته باشی می‌توانی بکنی به شرطی که خودت را بشناسی. این نظر طرف مقابل است.

کارت ۵ و ۶؛ هر طرف درباره رابطه چه برداشت یا احساسی دارد: تو احساس می‌کنی رابطه در حال خراب شدن است بدون اینکه به نکات مثبت این رابطه در شکل جدیدش توجه کنی. ممکن است رابطه به شکل قبلی قابل ادامه دادن نبوده باشد و این تغییر لازم بوده تا حداقل دو تا از جام‌ها حفظ شود (در تصویر به نظر می‌رسد همه جام‌ها به زمین افتاده اند در حالی که اگر برگردی و درست نگاه کنی، هنوز دو جام پر از شراب باقی است). نکات مثبت را ببین و احساس نکن رابطه تمام شده. شاید فرصتی است برای تغییر شکل و ادامه. اما طرف مقابل کماکان احساس گیجی می‌کند (بازهم شمشیر. سومین کارت از سری شمشیر است که برای ذهن طرف مقابل آمده). او احساس می‌کند فرصتی برای تجدید قوا یا فکر کردن نیاز دارد. می‌خواهند چند وقت تنها باشد تا بتواند بین فکرهای متضاد، هماهنگی برقرار کند.

کارت ۷ و ۸؛ چیزهایی که هر طرف درباره عشق می‌اندیشد و شاید جرات ندارد بلند بگوید: برای تو هشت سکه آمده: یک وضعیت پایدار و خوشحال و برای طرفت هم خورشید آمده. کارت نوزدهم از سری کارت‌های اصلی و یک کارت خوشحال کننده و به سرانجام رسیده. هر دو دوست دارید این رابطه خوب و خوشحال ادامه داشت باشد ولی به شکل فعلی امکانش نیست. خورشید درست بعد از تاریکی و توهم و ضمیرناآگاه می‌آید و به معنی آگاهی و روشنی است. طرفت هم از این رابطه خوشحال بوده اما حالا در این باره فکر کرده و به سمت قضاوت نهایی پیش می‌رود (کارت بعدی). او از روی فکر به این رابطه پایان داده است اما هیچ وقت دروغ نگفته. او دوست داشته این رابطه ادامه یابد ولی حالا آگاهانه قطع اش کرده.

کارت ۹؛ نهایت: کارت دوست نداشتنی هفت چوب. محاصره، حمله، انتقاد و فشار حتی وقتی زخمی هستی. درگیری ذهنی ادامه خواهد داشت و نباید منتظر حل شدن سریع ماجرا باشی. کسی قصد ناراحت کردن تو را ندارد ولی فضا، فضای پرتنشی است که باید دوره‌اش بگذرد.