خودروی آبی ساخته شد! البته با نقض قانون اول ترمودینامیک (:

این روزها در اخبار تکرار می‌شود که یک شرکت ژاپنی به اسم Genepax خودرویی ساخته که می تواند توان لازم برای راه اندازی موتورش را تنها از طریق یک باک آب و مقداری هوا تولید کند.. این خبر جذابی است و بسیار هم در رسانه‌ها و وبلاگستان ما تکرار شد. ما همیشه منتظر چیزهای عجیبی هستیم. یادم هست که من از مثلثات بیزار بودم و در طول سال سوم دبرستان که مثلثات داشتیم، همه اش منتظر بودم یک روز روزنامه ها بنویسن که کشف شده که مثلثات مشکل منطقی داره و منحله!

حالا داستان ماشین آبی هم شده همین. آدم ها منتظر یک چیز تمیز و راحت و ارزون هستند که جدید هم باشه و چه کسی بهتر از ژاپنی‌ها برای اختراع این تیپ چیزا!

توی خبر ادعا می شه که کمپیانی یک خودرو ساخته که توش آب میریزم بعد با یک تکنولوژی انحصاری شرکت آب رو تجزیه می کنه به هیدروژن و اکسیژن و بعد اونو می سوزونه و هیچ ماده خاصی هم باقی نمی مونه از این جریان (:‌ بنا به ادعا، هیدروژن تولید شده در یک باتری هیدروژنی سوزونده می شه تا انرژی تولید بشه. در حالی که طبق قانون اول ترمودینامیک در بهترین حالت انرژی حاصل از اکسیده کردن هیدوروژن می‌تونه برابر بشه با انرژی مصرفی برای شکستن مولکول‌های آب. من فیگور فرمول قانون اول ترمودینامیک رو اومدم ولی احتمالا دوستان فیزیکی می‌تونن توضیح بهتری بدن.

چیزی که بالاتر از فیزیک می‌تونه باعث بشه مطمئن باشیم این خبر دروغه اینه که در صورت اختراع چنین موتوری که بتونه فقط با آب انرژی لازم برای حرکت یک خودرو رو فراهم کنه،‌ خیلی پیش از ساخته شدن نمونه عملی خودرو، ژنراتورهای آبی باید بازار رو پر می‌کردند. شارژهای موبایل، چراغ‌های روشنایی، لپ‌تاپ‌ها و از همه مهمتر قایق‌های موتوری‌ای که فقط با یک بطری آب برق تولید می‌کردند باید از سر و کول ما بالا می‌رفتند خیلی پیش از اینکه یک نفر یک خودروی مبتنی بر این تکنولوژی بسازه.

پس دفعه بعد که شنیدیم خودروی آبی ساخته شده، یک نفر توی خونه انرژی اتم تولید کرده یا …. کمی به امکانش هم فکر کنیم (: