پادکست اول: چگونه می‌توانیم یک برنامه‌نویس خوب بشویم؟


در پاسخ به مطلب جواب به چند سوال و فرمول محاسبه فاصله از خوشبختی تعداد زیادی سوال داشتیم در این مورد که چطور می‌شه یک برنامه‌نویس خوب شد. اول خواستم در این مورد یک مطلب بنویسم ولی بعد دیدم که اصولا من یک برنامه‌نویس خوب نیستم،‌ یعنی اصولا اپلیکیشن نویس نیستم چه برسه به اپلیکیشن نویس خوب و همونطور که برمک گفته، منظور ما از برنامه‌نویس معمولا اپلیکیشن نویس است.

برمک کیه؟ نفر چهارمی که توی مصاحبه‌ها شرکت کرده. در واقع من تصمیم گرفتم از چهار نفر از دوستان برنامه‌نویسم بپرسم چجوری می‌شه برنامه‌نویس خوب شد. دوستانی که برنامه‌نویس خوبی هستن. بعد دیدم تایپ کردن اینها سخته و بهتره صداشون رو بذارم و خب بعدش هم وسطش حرف زدم و در نهایت امر، این شما و این پادکست سی دقیقه‌ای کیبرد آزاد:

 پادکست چگونه می‌توان یک برنامه‌نویس خوب شد (کیفیت متوسط؛ سه و نیم مگابایت)

 پادکست چگونه می‌توان یک برنامه‌نویس خوب شد (کیفیت خوب؛ هفت و نیم مگابایت)

من و همکارم در طول این برنامه براتون با چهار نفر برنامه نویس خوب مصاحبه می‌کنیم و نظرشون رو می‌پرسیم. براتون جک برنامه‌نویسی تعریف می‌کنیم و سری هم می‌زنیم به نقل قول‌های برنامه‌نویسان بزرگ جهان در مورد برنامه‌نویسی و برنامه‌نویسان.

این هم یکی از اون مباحثی است که خوشحال می شم کامنت‌ها رو ببینم و فیدبک داشته باشم چون ظاهرا علاقمند شدیم که ادامه‌اش بدیم.

شرکت کنندگان در این برنامه به ترتیب ظهور:

 جلال بنایی : برنامه نویس جاوا و مسوول نصب اس ام اس‌ها

 پیام معین افشاری برنامه‌نویس و نویسنده وبلاگ پانوشت

 لیلا: همکار من در تعریف جک و نقل قول

 برمک و ترانه که هر دو جاوا کار هستن و برنامه‌نویس حرفه‌ای

و البته

 فرانتالوت: خواننده سبک NerdCore که آهنگ‌های هی‌پاپ مربوط به دنیای هکرها رو می‌خونه که بدون اینه خودش بدونه، اینجا از آهنگش استفاده کردیم.