نتایج انتخابات

در مورد تقلب‌هاش که نیازی نیست من حرفی بزنم (: از قطع اس ام اس گرفته تا راه ندادن ناظران به حوزه‌ها تا اعلام نکردن نتایج حوزه‌ها تا نبودن حتی یک رای باطله تا برابر بودن نسبت رای احمدی نژاد در تقریبا همه صندوق های روستایی و شهری تا خیلی چیزهای دیگه (:

اما من واقعا نگران نیستم. همونطور که توی پست قبلی هم گفتم، تقلب گسترده است و آدم های ایران هنوز اکثرا بی سواد و اونقدر فقیر که دیدن یک رییس جمهور از نزدیک براشون یک خواسته بزرگه و یک گونی سیب زمینی اونقدر ارزشمند که حاضرن به هر چیزی رای بدن.

اما چیزی که من نگرانش هستم، آینده ایرانه. تقلب گسترده باعث می شه که مردم کمتر و کمتر و کمتر به حکومت اعتماد کنن و راه اصلاحات در ایران بسته بشه. در عین حال به این فکر کنید که جمهوری اسلامی از بیشتر از هزار نفر آدم، چهار تا رو انتخاب کرده که از نظر اوکی بودن و بعد کشف کرده که از اونها هم حداقل دو تاشون برای کلیت نظام اونقدر خطرناکن که باید هر طور شده حذفشون کرد. برای آینده چنین حکومتی واقعا باید ترسید و واقعا یکی از معدود راه حل های اینجور حکومت‌ها، تحقیر بیشتر مردم و تحمیق بیشتر اون‌هاست. در این شرایط تنها راه دولت برای باقی موندن می‌شه بیسوادتر نگه داشتن مردم و عادت دادن اونها به گدایی. این کشور اگر بخواد اینجوری بره جلو، به جایی نخواهد رسید. من نگران اینم.