لینوکس در هفته پنجم ۲۰۱۰

  • و این هفته هم خبر افتتاح یک سایت فارسی دیگه: گیمپ دات آی آر. طبق برنامه قراره حاوی یک فروم باشه برای یاد گرفتن و کشف مشکلات مربوط به گیمپ و در عین حال جایی برای انتشار کتاب فارسی گیمپ که نسخه اولش در حال حاضر روی سایت قرار داره.
  • لینوکس شیر هم که به شکل مرتب و هفتگی اخبار نرم‌افزارهای آزاد رو داره… این هفته نوبت K3b، دیجی کم و غیره است.
  • خبرهای بزرگ در راهه:‌ بازمتن شدن سیمبین به گفته مدیرش بزرگترین بازمتن شدن تاریخ است چون چند ده میلیون نفر هستند که از این سیستم عامل در گوشی‌هاشون استفاده می‌کنن… از جمله من روی یک E71 (: از وین‌بتا بخونید.
  • درایور جدید انویدیا هم اومد… اگر خود خبر براتون مهم نیست برای دیدن عکس جذاب استالمن کبیر، کلیک کنید که بهمون می گه ATI نخریم. این عکس داستان باحالی داره. استالمن رفته بود در کنفراس با این تابلو تا به مردم نشون بده که ای.تی.آی. نخرن اما پلیس درگیر می شه ولی برگزار کنندگان که عقل کافی داشتن دخالت کردن و گفتن استالمن می تونه با تابلو توی جلسه باشه اما لطفا بشینه (: اونهم همین کار رو می کنه و همه نیمه-خوش و نیمه-خرم جلسه رو ادامه می دن (:
  • هی گفتیم این آی.پد. چیز به درد بخوری نیست هی گفتن نه (: حالا اینو داشته باشین: آی فری تبلت با وای فای، سه تا یو اس بی، فلش، مبتنی بر دبیان، صفحه لمسی، دوربین، ۱۶۰ گیگ و نصف قیمت اپل (: امسال سال تبلت و کتابخون دیجیتال است.
  • این روزها همینطور پشت هم ابزارهای لینوکسی در حال معرفی شدن هستن. از موبایل گرفته تا کتابخون الکترونیک و تبلت. ولی چه وقتی می شه یک ابزار رو لینوکسی نامید؟ این سوال مهمیه. آیا اندروئید به شما اجازه می‌ده روش اوپن آفیس نصب کنید؟ می‌تونید از گوشی نوکیا ان.۹۰۰ اس اس اچ کنید به سرورتون؟ ترجمه وبلاگ ویکو رو بخونین. به نظرم مفید و جذاب و مهمه.