مسترکارد علیه ویکی‌لیکز، ناشناس علیه مسترکارد

به من بگن چند تا چیز در اینترنت رو نام ببرم که عاشقشون هستم، چهارمی‌اش مفهوم ۴چن و ناشناس خواهد بود. یک گروه عجیب، بی‌ربط، بیمار، باهوش و کاملا آنارشیستی که از عجیب‌ترین فتیش‌های انسانی تا جذاب‌ترین عملیات چریکی توی سایبراسپیس فعال هستن.

مدت‌ها بودن منتظر فرصتی برای نوشتن در مورد عملیات جدیدشون بودم: Operatoin Payback یا عملیات بازپس‌گیری پول. این عملیات سایت‌ها و گروه‌هایی رو هدف قرار می‌ده که زیادی از حقوق مولف دفاع می کنن (: می‌دونم که اگر باهاشون آشنا نباشین، مفهوم زیادی دفاع کردن کمی سخته.

حالا در یک خبر عالی خوندم که ناشناس که حتی در طول سرکوب‌های خیابانی ایران هم وارد عمل شده بود، یکبار دیگه وارد عمل شده و اینبار به نفع آسانژ، ویکی‌لیکز و آزادی بیان و در مخالفت با سایت مسترکارت که اعلام کرده امکان کمک مالی به ویکی‌لیکز رو قطع کرده. این گروه آنارشیستی بدون مرکز، با حملات DDOS الان چند ساعت است که سایت MasterCard.com رو پایین نگه داشته‌اند و به راحتی می‌شه حدس زد که پایین بودن یک سایت مربوط به بخش عظیمی از کارت‌های اعتباری جهان، چه ضرر هنگفتی بهش می‌زنه. گفته شه که این عملیات بخشی از عملیات پی‌بک است با شعار

جنگ شروع شده. زمان انتخاب است. آزادی بیان یا دولت پلیسی؟ تاریخ قضاوت خواهد کرد.

آپدیت: سایت بانک سوییس که حساب آسانژ رو بسته و سایت قاضی سوئدی که حکم تعقیب رو صادر کرده هم داون است.