آموزش آفیس مایکروسافت توسط جادی

هاها (: خب چیه؟ این نکته مهمی است که کلی وقت صرفه جویی میکنه و خوبه بدونیمش:

ورد این قابلیت رو داره که متن ها رو خلاصه کنه

اصلا هم جریان پیچیده ای نیست. در ساده ترین حالت کافیه کلمات یک متن رو بشمرین و بعد پر کاربردترین کلمات و عبارات رو پیدا کنین و بعد دوباره به کل متن نگاه کنین و ببینین کدوم جمله ها هستن که بیشترین استفاده رو از پر کاربردترین کلمات یک متن کردن. این جملات مهمترین جملات متن هستن.

برای اینکه به ورد بگین اینکار رو بکنه اول باید یک فایل طولانی داشته باشین که لازم باشه بدونین توش چی گفته ولی حوصله خوندن همه اش رو نداشته باشین. مثل این:

بعد باید بدونین که مایکروسافت این منوی مهم رو کجا قایم کرده. تا این لحظه موفق شده بذارتش اینجا تا خیلی سخت بشه پیداش کرد:

و یکسری گزینه ظاهر می شن. مثلا اینکه می خواین خلاصه کجا باشه؟ می تونین بگین فقط جملات مهم رو هایلایت کنه، یا بذارتش بالای متن اصلی یا کلا یک سند جدید درست کنه که خلاصه سند فعلی است یا سند فعلی رو با خلاصه اش جایگزین کنه. در ضمن می تونین بگین می خواین حجم متن خلاصه شده چقدر باشه؟ بیست و پنج درصد متن فعلی؟ فقط ده جمله؟ بیست جمله؟ یا چی…

و این هم متن نهایی…

البته نه من و نه مایکروسافت مسوولیتی قبول نمی کنیم ها. این سیستم ها با آمار کار می کنن. مثلا اگر براتون نامه اخراج اومده باشه حتی هفتاد و پنج درصد هم خلاصه اش کنین این خواهد بود که شما خیلی خوبین و شرکت شما رو خیلی دوست داره و همه چیز برای همه خیلی خوبه و غیره و فقط اون وسط یک جمله هست که توش می گه لطفا از فردا تشریف نیارین (: