اعلام شرکت کنندگان در قرعه کشی مسابقه حدس سورپرایز اوبونتو

اوبونتو با یک شمارش معکوس جو سازی کرده بود در مورد یک چیزی که نمی دونستیم چیه ولی قرار بود فلان ساعت و فلان ثانیه دیگه، وقتی شمارنده به صفر رسید، عرضه بشه. ما هم شروع کردیم به حدس زدن و بعد دیدم چه باحاله بگیم هر کس حدس بزنه و جایزه بدیم! در این مطلب حدس‌هاتون رو زدین و دوستان پلاس گولاس هم حدس‌هاشون رو اینجا نوشتن که با حدس دوست عزیزم «یه بیمزه» کامنت‌های اون مطلب به صد کامنت رسید و اوبونتو هم بالاخره اعلام کرد که چی داده.

در این وسط ما هم یک جایزه به جایزه‌هامون اضافه شد. علاوه بر تی شرت اوبونتو که من در نظر گرفته بودم، سایت خوب فروشگاه لینوکسی سی تو هم یک ماگ اوبونتو به جوایز اضافه کرد و در نتیجه بعد از فرعه کشی به کسی که امتیاز بیشتری داره (یا نفر اول اگر امتیازها برابر بود) تی شرت و به نفر دوم ماگ تقدیم می شه (:

اوبونتو اعلام کرده که سیستم عاملش به زودی قابلیت نصب روی گوشی‌های موبایل رو خواهد داشت. ابهامات زیاد بود ولی این مقاله زد نت به خوبی جمع بندی می کنه:

  • این هنوزم اوبونتو است. قرار نیست یک نسخه جدید برای موبایل بیاد بلکه اوبونتو قابلیت نصب روی موبایل ها رو هم خواهد داشت.
  • هنوز گوشی واقعی با این سیستم عامل داده نشده. این یک خبر است که در آینده چنین قدرتی رو خواهید داشت و نه یک سخت افزار قابل خریدن توی بازار در همین هفته
  • اما اگر بخواین به زودی می شه اوبونتو رو روی موبایل هم نصب کرد اما کسی این رو توی بازار نمی فروشه هنوز.
  • این کاملا با اوبونتو روی اندروید فرق داره. اینجا خود سیستم عامل موبایل رو می چرخونه در حالی که توی اوبونتو برای اندروید، ما می تونستیم گوشی های اندرویدی‌مون رو با اوبونتو هم بالا بیاریم
  • روی اوبونتو خواهید تونست هم با اچ تی ام ال ۵ و هم به شکل بومی برنامه بنویسید ولی قابلیت استفاده از دالویک (ویرچوال ماشین جاوای اندروید) وجود نداره و در نتیجه برنامه های اندرویدی اینجا اجرا نمی شن.

درست؟ با این تفاصل برای برنده شدن در قرعه کشی ، حتما و حتما باید به «سیستم عامل برای موبایل» اشاره کرده باشین. گفتن «موبایل جدید»، «سیستم عامل تاچ»، «سیستم عامل قابل نصب روی تبلت» و… شانس برنده شدن ندارن. فقط کسانی توی قرعه کشی هستن که دقیقا به «سیستم عاملی برای گوشی های جدید»‌یا چنین چیزی اشاره کرده باشن (ستون زرد).. نگاه کنین:

ghore_ubuntu_surprize
بعله پس چی! من برای مسابقه وقت می ذارم و سعی می کنم مستدل باشم و دقیق!

عدد نوشته شده، «شانس» پیروزی است. یعنی کسی که عدد ۲ داره، دو برابر کسی که عدد ۱ داره شانس برنده شدن داره. این عدد نشون می ده که حدس چقدر دقیق بوده. مثل کسی که گفته «یک تبلت جدید، شایدم یک سیستم عامل که بشه روی گوشی و تبلت نصبش کرد» شانسش یک سوم کسی است که گفته «سیستم عامل مخصوص تلفن».

قابل توجه است که شانس زیادی گذاشتیم برای علی (که در دقیقه ۲:۰۲ کامنت گذاشته) که دقیقا خیلی خلاصه گفته «فکر میکنم شبیه کاری که مایکروسافت انجام داد یه اوبونتو فون معرفی میکنه تا چند ماه دیگه که تبدیل بشه به محصول نهایی.» و هم به عدم‌آماده بودن نهایی اشاره کرده هم به استراتژی انتشار.

و مهمه بگم که اصولا موضوع اینقدرها هم جدی نیست منم قاضی نیستم (: اگر اعتراضی به جدول و شانس برنده شدنتون دارین مطرح کنین که فردا – شنبه – قرعه کشی می کنیم! من هم در این مدت رادیو رو می نویسم و برنامه قرعه کشی رو. توی اینترنت هیچ برنامه قشنگی برای قرعه کشی پیدا نکردم و مجبورم خودم یکی بنویسم. همینجوری بگم یک عدد رندم نشون بده اصلا قشنگ نیست!