جمعه‌ها با کاندوم: شاید مشکل طراحی کاندوم نیست؛ سایزشه!

دو هفته قبل توی ستون جمعه‌ها با کاندوم در مورد جایزه صد هزار دلاری بیل گیتس برای کاندومی بهتر خوندیم. حالا اما دانشگاه ایندیانا تحقیق جدیدی رو منتشر کرده که شاید بخواد نشون بده که چرامصرف کاندوم اونقدری که باید باشه نیست.

بخشی از تحقیق دانشگاه ایندیانا می گه که وقتی مردها به ۴۰ سالگی می‌رسن، مصرف کاندومشون می‌یاد پایین. اما چرا؟ مشکل احتمالا مربوط به «نیاز نداشتن» نیست. همه آدم‌ها به دلایل مختلفی ممکنه به استفاده از کاندوم نیاز داشته باشن (از سلامت فیزیکی و عاطفی گرفته تا جلوگیری از بارداری و بیماری‌هایی مثل ایدز و هپاتیت و ..) پس چرا از یک سنی به بعد استفاده در مواردی که لازمه، کم می شه؟ یک ایده اینه که آدم‌ها حوصله شون از کاندوم سر می ره. هر چی باشه ۵۰ ساله که کاندوم دقیقا همینه که هست – حالا سوای دو تا طعم جدید و خار و این تبلیغات بازی ها. اینجا شاید جایزه بیل گیتس برای طراحی یک کاندوم جدید به کار بیاد ولی دانشگاه ایندیانا یک ایده دیگه هم داره: «مردها باید یاد بگیرن که کاندوم درست و مناسب برای خودشون رو استفاده کنن – از نظر سایز».

تحقیق مشابهی توی موسسه کینزی می گه که مردهای دانشجو معمولا طول و قطر عضو جنسی خودشون رو به منظور خرید کاندوم مناسب اندازه نمی‌گیرن. مطمئنا همه با هیجان علاقمند داریم که «سایز» رو بدونیم ولی حواسمون نیست که این مساله مستقیما باید موقع خرید کاندوم در نظر گرفته بشه.

البته اینم هست که ما معمولا سایز خودمون رو بزرگتر از چیزی که واقعا هست تصور می کنیم و از اونطرف هم چون پروسه خرید کاندوم برامون راحت نیست (با اینکه در ایران خریدن بسیار راحته) وقت کافی برای خوندن جعبه‌ها و مقایسه انواع مختلف نمی ذاریم و تند یکی رو برمی داریم و می ریم سراغ دادن پول.

جایزه گیتس کاملا خوبه و ممکنه واقعا هم استفاده از این وسیله امن و عالی و فان رو متحول کنه ولی دونستن اندازه واقعی، خریدن اندازه مناسب و استفاده صحیح از اون در کوتاه مدت هم نقش بسیار مهمی خواهد داشت پس اینبار تو خلوت خودتون راحت و ریلکس سایزها رو بگیرین، به جعبه کاندومی که دارین نگاه کنین و دفعه بعد موقع خرید، باحالتر خرید کنین تا از کاندومتون راضی تر باشین.