چالش سطل آب یخ جادی

ایده اصلی چالش یا مبارزه طلبی سطل اب یخ این بوده که برای جمع کردن کمک مالی به نفع بیماران اسکلروز جانبی آمیوتروفیک سه نفر دعوت می شن به یک چالش: یا در طول سه روز آینده یک سطل آب یخ روی سرت بریز یا صد دلار به بنیاد خیریه مرتبط با این بیماری کمک کن.

افراد مشهوری هم در این چالش شرکت کردن و هم آب رو ریختن (چون کار باحالیه و چالش رو ادامه می ده) و هم پول رو دادن. فرد مشهور ایرانی برای ما علی کریمی همیشه عالی بود و بیل گیتس افتخار برانگیز.

هفته قبل سیاوش محمودیان هم منو دعوت کرد و منم چلنج رو انجام دادم و صد تومن هم به خیریه خوب خانه خورشید کمک کردم.. اینم فیلم شادش:

البته انتقاداتی هم به این کمپین وارده. مثلا اینکه بیشتر فان است و به اندازه ای که حضور اینهمه شخصیت مشهور می تونست پول جمع کنه، پول جمع نکرده یا اینکه در دوران کم آبی، این هدر دادن آب است. شاید تا حدی معقول باشن و تا حدی نه. به هرحال همه کارهای ما صد در صد خوب نیست و همه کارها رو می شه با اشکال دید. می شه استدلال کرد که من پنج شش لیتر آب هدر دادم و من می تونم به کلی فواره شهری اشاره کنم که برای شادی روح آدم ها می ذارن آب بخار بشه و برق مصرف بشه یا صرفه جو بودن همیشگی ام در مصرف هر چیزی. آدم ها نیازهایی روانی برای زنده موندن دارن که کار مشترک و شادی مشترک یکیشونه و اتفاقا اینها در کشور ما حتی از آب هم کمیاب تر هستن، اما کمتر حیاتی.

پیشنهاد من اینه که اگر کسی شرکت کرد، پول رو به یک خیریه ایرانی کمک کنه و کمکش هم وابسته به این نباشه که آب رو ریخته یا نه و به دلایل بالا و انتقادهایی که هست، من ترجیح می دم کسی رو دعوت نکنم چون دعوت کردن کسی که دوست نداره، به نظرم کار درستی نیست.