با رای دادگاه، دامین اصلی پایرت بی ازش گرفته شد

tpb

سایت و شرکت پایرت بی از روی اول تاسیس مشغول جنگ و دعواهای حقوقی است. بارها ازش شکایت شده و بارها به دادگاه رفته و اعضای به دلایل و بهانه های مختلف تحت فشار بودن. اما حالا ظاهرا بالاخره بخشی از میدون واگذار شده.

دادگاه سوئدی رای داده که دامین‌های ThePirateBay.se و PirateBay.se باید از این شرکت گرفته بشن و به دولت سوئد تحویل داده بشن. این رای با این استدلال صادر شده که این دامین‌ها برای کارهای خلاف قانون استفاده شدن و دولت حق داره اون‌ها رو مصادره کنه.

این سایت در حال حاضر رتبه ۲۲۵ جهانی توی الکسا رو داره و قبلا هم چندین بار با دامین‌هاش مشکل داشته و سراغ دامین‌های دیگه رفته. این روش جدید مبارزه علیه سال از ۲۰۱۳ شروع شد و توی اون چون ادعاهای علیه اشخاص به منظور نقض کپی رایت شکست خورده بود، وکلای کپی رایتی سراغ این رفتن که این دامین باید حذف بشه چون به عنوان ابزار جرم استفاده شده.

نکته مهم برای من و شما اینه که اولا بدونیم که پایرت بی اصولا دیگه اون پایرت بی قدیم نیست و سال ها پیش موسسین و مغزمتفکرهای اولیه اونو به یک شرکت تجاری فروختن که سایت رو تبدیل کرده به مرکز نمایش انواع تبلیغات برای درآمد زایی و اینم بدونیم که یک فیلم مستند خوب در مورد محاکمه پایرت بی هست که دیدنش شدیدا توصیه می شه: Away From Keyboard.

اوه… و این روزها مهمترین جایگزین پایرت بی به عنوان ایندکس کننده تورنت‌ها، کیک اس تورنت است.