لینک های شاد دوشنبه های آخر ماه اسفند ۱۳۹۵

– رایمون هم برنامه جالبیه که مدت ها بود باید یکی عرضه می کرد: دستیار صوتی فارسی. یک برنامه با منطق مشابه سیری و همیار گوگل و .. که بهش می گین چی می خواین و انجام می ده. خوبیش اینه که تا حدی برای شرایط ایران بهینه شده، مثلا می تونه نت برگ رو چک کنه، شارژ بخره و سینما رو بررسی کنه. از کافه بازار ببینین و اگر خواستین بگیرین.
– پروژه کار با تو هم تلاش برای راه اندازی یکی از ایده های خوب دنیا، در بازار محلی است: وصل کردن متخصصین انجام خدمات روزمره مثل لوله کشی و غیره به آدم هایی که نیازش دارن. اگر یکی از اینها به اندازه کافی پشتش انرژی گذاشته بشه و بگیره، هم خودش بسیار موفق خواهد بود و هم مشتریانش بسیار خوشحال. امیدوارم خوب پیش برن.
– من با اجرای چند تا دستور SQL روی پایگاه داده‌ گنجور یه دیتاست از اشعار فارسی، شاعر، و قرن سروده شدن شعر درست کردم و روی گیتهاب گذاشتم. برای بچه‌هایی که هوش مصنوعی یادگیری ماشین کار میکنن میتونه جالب باشه. مثلا طراحی الگوریتمی برای تشخصی زمان نوشته شدن یک متن از روی محتواش.
– مطلب محمدجعفر در مورد اوبر و مقایسه شرایط اسنپ و تپسی طولانی، تحلیلی و مبتنی بر یکسری فکت است. از نظر من بخش هاییش درست نیست ولی در کل نوشتن اینجور چیزها به نظرم بسیار ارزشمنده و خوندنش توی این وانفسای نقل قول های دکتر حسابی و جعفر پناهی، لذت بخش.
– این ماه با pyCFG اومدم :) پروژه‌ی درس نظریه زبان‌ها و ماشینمه و به طور خلاصه یه پارسرِ گرامر‌های مستقل از متنه که در کنارش یه اپلیکیشن گرافیکی هم هست که میشه گرامر‌های مستقل از متن رو درش وارد کرد و باهاشون ور رفت! :) لینک گیت هاب پروژه
– سایت روال هم نمونه فارسی مدیوم است. کار جالبیه ولی پیچیدگی هایی هم داره، مثل اینکه آیا قراره نوشته ها نظارت بشن؟ اگر نشن که بقیه دوستان خوشحال نخواهند بود (:
‪-‬ من به همراه تیم ام مدتی هست که روی یک سرویس کارپول به اسم mibarim.com کار می‌‌کنیم. تو این سرویس که یه اپلیکیشن اندرویده کارمندها و دانشجوها میان و مسیر و برنامه زمانی روزانه شون رو ثبت می‌کنند تا با آدم‌هایی که ما بهشون معرفی می‌کنیم و هرکدوم در یه حدی احراز هویت شدن هم مسیر بشن.
– و خودم هم اضافه کنم که همپا هم سرویس راید شرینگ دیگه ای است که منم یکبار استفاده کردم. از این تیپ چیزها هستن که بهتره همه رو نصب کنیم و دم دست داشته باشیم (:
‫-‬ پروژه ای هست به نام Simple Weather Indicator که برای نشان داد وضعیت آب و هوا برای ابونتو لینوکس. این پروژه از چندتا وب سرویس استفاده می کند که بتونه مختصات جغرافیایی کاربر را براساس ای پی آدرس پیدا کنه و بعدش اونو به آدرس واقعی تبدیل کنه با استفاده از یک سرویس دیگه و در آخر با استفاده از سرویس دیگر وضعیت آب و هوایی اون محل را استخراج کنه. پروژه به صورت اوپن سورس با مجوز جی پی ال ۳ در دسترس همه هستش و البته وب سایت پروژه. پروژه فعال است و چند باری هم مورد بررسی توی OMGUbuntu بوده.
– استارتاپ ویکند رفسنجان هم از ۲۳ تا ۲۵ فروردین ۹۶ در شهر رفسنجان به میزبانی دانشگاه ولی عصر برگزار خواهد شد. برای مخاطبان بلاگ و چنل شخصی شما کد تخفبف ویژه ای درنظر گرفتیم. تا 15 فروردین با 55% تخفیف ویژه می شه ثبت نام کرد. اگر از کد swjadioff در آدرس ایوند ثبت نام استارتاپ ویکند رفسنجان استفاده کنید.