لینک های شاد دوشنبه‌ آخر اردیبهشت ۹۶ – از سینگولاریتی تا اسپینر


می دونین که دوشنبه آخر ماه، فرصتی است برای هر کسی که در اینترنت یا حتی کلیت فضای تکنولوژی فارسی چیزی داره که دوست داره معرفی اش کنه. البته ممکنه من چیزی رو قبول یا رد کنم ولی به هرحال این فرصت هست (: این ماه اینقدر درگیر شلوغی های انتخابات بودیم که کلا فراموش شد و کسی هم یادآوری نکرد و در نتیجه امروز منتشرش می کنم. این شما و این چرخی توی اینترنت فارسی و شما هم اگر چیزی داشتین، ایمیل کنین به jadijadi در جیمیل.

  • سایت تکینگی سایتی است در حوزه سینگولاریتی که شماره اول پادکست رادیوگیک در موردش بود. به شکل حرفه ای ادامه داده و امیدوارم مستمر باشه.
  • شهاب سیاوش هم مجموعه خوبی از فونت داره که از سال ها قبل ساخته و حالا منتشر کرده. توی بخش فونت وبلاگش کلی فونت فارسی باحال هست که گاهی رایگان هستن و گاهی ارزون. امیدوارم به دردتون بخوره و امیدوارم روزی آزاد هم منتشرشون کنه.
  • حالا که حرف فونت شد،‌ سینا هم توی گیت هاب یک فونت برنامه نویسی داره. فونت ویرا ترکیبی از وزیر و فیرا برای برنامه نویسی است و قابل استفاده؛‌ هرچند که خودش می گه باگ هایی داره و اگر شر سربازی خلاص بشه می تونه اصلاحش کنه.
  • ساید جدلب هم جایی است برای آشنا شدن یا یاد گرفتن جاوا. من دقیق نگاه نکردم ولی ظاهرا دوره های رایگان برای جاوا داره. خودتون به جدلب سر بزنین و بررسی کنین.
  • محمد هم یک بات کوچولوی تلگرامی داره که اگر کلی تایپ کردین بعد یکهو فهمیدین صفحه کلید انگلیسی بوده، می تونین متن رو بهش بدین و برابر فارسی اش رو بهتون بده. اسمش هست تایپ میستیک بات.
  • و همین الانم یکسری از دوستان که بیلبیلک ساختن برام دو تا نمونه فرستادن. خارجی ها بهش می گن اسپینر. از این یاروها که در خارجه مد شده و به جای تسبیح می گیرن دستشون می چرونن (: نمی دونم چیه.. ولی اعتیاد آوره. خوبی این دوستان اینه که محصولشون واقعا در ایران ساخته شده و از چین وارد نشده. ممکنه نمونه درجه یک تولید چین کیفیت از یک نظرهایی بهتر و از یک نظرهایی بدتر باشه ولی من ترجیح حالا که داره مد میشه، فیجت اسپینر ایرانی بچرخونم! ایول بهشون که تو ایران تولید فیزیکی کردن.