برای درک بهتر شرایط خودمون، تو نظر سنجی آزاد برنامهنویسان و مدیرسیستم‌های ایران شرکت کنین

هر سال در همین حوالی از سال، می گم «کنار کاش‌های دیگه، کاش یه سندیکا داشتیم که بهمون می‌گفت قراردادهامون باید چطوری باشه، چه حدودی می‌تونیم حقوق بگیریم، چه مزایایی باید داشته باشیم و …». اما خب فعلا در نبود این سندیکا کار هر ساله رو می‌کنیم: برگزاری یه نظر سنجی از کسانی که شغلشون برنامه‌نویسی یا مدیر سیستمی است. این نظر سنجی کاملا مستقل از شرکت‌های تجاری انجام می‌شه و نتایجش هم مثل هر سال برای همه آزاد و قابل دسترسی و تحلیل است.

توی نظر سنجی بزرگ برنامه‌نویسان و مدیرسیستم‌های ایران، هم از وضعیت شغلی می‌پرسیم هم از علایق و نظرات شخصی و هم از موسیقی و تیپ لباس تا علاوه بر یک پایه برای درک وضعیت کار، وضعیت فان رو هم بدونیم که یکهو ازش عقب نیافتیم (:

راستش انتظار نهایی من از این نظر سنجی اینه که تعداد معقولی آدمی که در این حوزه هستن (برنامه نویس/مدیرسیستم/طراح/…) توش شرکت کنن و ما ببینیم که بقیه چطوری حقوق / مزایا می‌گیرن که اگر خودمون رفتیم سر یک ماجرای استخدامی، بهترین چونه رو بزنیم (: کسی به جز ما از ما حمایت نخواهد کرد.

آهان.. امسال نسبت به پارسال یک تغییر دیگه هم داریم: بخش «توضیحات آزاد» رو حذف کردم تا بتونیم قارتی نتایج رو منتشر کنم که هر کس خواست خودش تحلیل کنه. مشکل «توضیحات‌آزاد» سال های گذشته این بود که آدم ها توش اسم شرکت و این چیزها رو می‌نوشتن یا به شرکتشون بد می‌گفتن و فضا از حالت نظر سنجی خارج می‌شد و من مجبور بودم شخصا ساه چوروه کنم (به ترکی یعنی جدا کردن سره از ناسره).

خلاصه.. حرف بسه. خوشحال می شم: در نظر سنجی بزرگ برنامه نویسان و مدیر سیستم‌های ایران ۱۳۹۶ شرکت کنین و خیلی خوبه که لینکش رو به بقیه هم بدین تا شرکت کنن؛ چون نمونه خواننده‌های وبلاگ من با جمعیت کلی برنامه نویس ها خیلی فرق داره. لینک هست http://bit.ly/irprogrammers .

(نتایج پارسال؟ توی این سرچ پیدا می شه: bit.ly/irprogrammersresults)