توسعه دهنده مایکروسافت فاش کرد که حتی روی آژر هم لینوکس بیشتر از ویندوز سرور استفاده می شه

سه سال و نیم قبل، سی تی او آژر – کلاود مایکروسافت – گفته بود که «یک چهارم ماشین های آژر لینوکس هستند». بعد توی سال ۲۰۱۷ مایکروسافت گفت که ۴۰٪ ماشین های مجازی ساخته شده روی آژر، لینوکس هستند. در ۲۰۱۸ اعلام شد که این عدد تقریبا نصف ماشین ها است و حالا ساشا لوین که توسعه دهنده کرنل لینوکس در مایکروسافت است، در درخواست خودش برای عضویت مایکروسافت در لیست سکیوریتی کرنل لینوکس، نوشته که «استفاده از لینوکس در کلاود ما از ویندوز بیشتر شده».

البته این کاملا قابل پیش بینی بود اما کماکان اتفاق افتادنش جالبه. لینوکس به هرحال اکثریت اینترنت رو می‌چرخونه و استفاده از سرور ویندوز هم همه این سال‌ها در حال افول بوده.

معاون رییس اجرایی مایکروسافت اسکات گوتهری می گه که لینوکس هر ماه داره بالاتر میاد و برخی از سرویس های آژر اصولا با لینوکس درست شدن. اون می گه از ده سال قبل که ASP.NET بازمتن شد، فهمیدن که هر توسعه دهنده ای می تونه از بازمتن بهره ببره،‌نه به عنوان چیزی خوب که به عنوان موضوعی لازم. اون می گه این بحث کد نیست، بحث جامعه است. در نهایت هم اضافه می کنه که به اعتقادش الان مایکروسافت بزرگترین پشتیبان پروژه بازمتن در جهان است.

منبع