پاین بوک پرو؛ یه لپ‌تاپ لینوکس مبتنی بر آرم ۲۰۰ دلاری

عجیبه که اینو من ندیده بودم. یه لپ تاپ مبتنی بر پروسسور آرم که لینوکس ران می‌کنه، بدنه اش فلزی است و بسیار ارزونه – البته به پول یه آدم عضو جهان. این کامپیتر ۱۴ اینچی، صفحه 1080p داره. دیسکش ۶۴ یا ۱۲۸ است و ۴ گیگ هم رم داره. این کامپیوتر همچنین یه باتری ۱۰هزار میلی آمپری داره که بین ۴ تا ۶ ساعت روشنش نگه می‌داره و پورت‌های یو اس بی ۲ و ۳ و همینطور یه یو اس بی سی که اجازه می‌ده کامپیوتر رو به مانیتور اکسترنال ۴کی خودتون وصل کنین و از اون باحالتر، قابل شارژ از این پورت هم هست، درنتیجه می تونین با هر کله‌گی مرسومی که دارین، این رو هم شارژ کنین (: و البته جک مثل آدم ۳.۵ اینچ هم داره (:

اما معلومه که این‌ها مشخصه‌های اصلی ای نیستن که این لپ تاپ جمع و جور و متوسط رو خیلی باحال می‌کنه. چیزی که این لپ تاپ رو خیلی باحال می‌کنه، اینه که لینوکس ران می‌کنه و فقط ۱۹۹ دلاره این پول یعنی یه نفر که توی مثلا آمریکا حداقل حقوق ممکن ساعتی رو می گیره، با ۳ یا ۴ روز کار می‌تونه اینو بخره. همینطور برای کسی مثل من و شما این می‌تونست یه فان خیلی باحال باشه یا یه لپ تاپ دوم دم دستی برای مواقعی که نمی خواین کامپیوتری اصلی تون رو ببرین یا حتی برای خیلی ها، یه کامپیوتر اول.

البته در نهایت با پول خسته ما،‌ همین در این لحظه می شه تقریبا سه میلیون و چهارصد ولی خب بازم دیدنش بامزه است، بخصوص اگر درآمد دلاری دارین و امکان خرید. راستی.. اگر تا اینجا اومدین که مطمئنا خوبه با خود کمپانی پاین هم آشنا بشین. یه شرکت مبتنی بر مصرف کننده ها که سعی می کنه ابزارهای لینوکسی باحالی بده؛ از جمله این تلفن لینوکسی.