حالا می تونین لپ‌تاپ‌های لنوو تینک‌پد و تینک استیشن رو کاملا سازگار با لینوکس بخرین

برای سال‌های طولانی، لپ‌تاپ‌های لنوویی که آی بی ام می‌ساخت، بهترین گزینه‌های نصب لینوکس بودن. اون هم در دورانی که کاملا احتمال داشت لینوکس بعضی از سخت‌افزارها رو نشناسه و با دردسرهای زیادی مواجه باشین. اما بعدا که کمپانی چینی، لنوو رو خرید، وضع تا حدی تغییر کرد. البته لینوکس هم پیش اومده بود و دیگه تفاوت حادی بین خریدن لنوو و لپ‌‌تاپ‌های دیگه برای بچه‌های لینوکسی وجود نداشت.

اما حالا وضع دوباره در حال اصلاح است. لنوو اعلام کرده که که سری های تینک پد و تینک استیشن‌ش رو به طول کامل برای لینوکس سرتیفای می‌کنه – یعنی از شرکت‌های ردهت و اوبونتو تاییدیه‌ای می‌گیره که این سخت افزارها روی لینوکس اونها به درستی کار می‌کنن. البته راستش رو بخواین به جز بحث کارت گرافیک دوم و استفاده کامل از کارت گرافیکی، من هیچ وقت در این سال ها مشکلی با هیچ کدوم از لپ تاپ هایی که روشون لینوکس نصب کرده ام نداشتم.

بازم خبر خوب؟ (: لنوو لپ‌تاپ‌های ThinkpPad P53 و P1 Gen 2 رو با فدورا هم عرضه خواهد کرد و البته خب هر لینوکس دیگه ای که مبتنی بر اوبونتوی LTS باشه هم به شکل منطقی باید کاملا درست کار کنه. همچنین لنوو برای سازگاری کامل احتمالا مجبوره بعضی درایورها رو هم به کرنل اضافه کنه که اینکار آپ استریم خواهد بود، یعنی درایورها به کرنل اصلی اضافه می شن نه به عنوان یه پچ مخصوص لنوو. اینکار بهترین گزینه است برای ما و دنیای لینوکس.