به مایکروسافت پیشنهاد بدین مشکلات ویندوز برای ما ایرانی‌ها رو حل کنه

در حالی که همه هر سال غر می زنیم و مسخره می کنیم، مهدی غیاثی یک کار خوب کرده: بررسی دقیق و گزارش کردن باگ تقویم شمسی ویندوز به مایکروسافت. خودش می نویسه:

من دیروز تلاش کردم که با پشتیبانی ویندوز صحبت کنم، بلکه بتونن یه باگ ریپورت بفرستن به تیم مورد نظر و این قضیه ساعت ویندوز رو حل کنن. ولی در کمال ناباوری، دیدم تاریخی که ویندوز می‌خواد این دفعه ساعت رو بکشه جلو، دقیقن درسته. اولش فکر کردم آپدیتی چیزی دادن و این مشکل حل شده، از پشتیبانی تشکر و خداحافظی کردم.
اما موضوع وقتی عجیب‌تر شد که دیدم لپ‌تاپ قدیمی‌ای که روش ویندوز ۷ داره و آپدیت هم نشده، اون هم قصد داره دقیقن به موقع ساعت رو بکشه جلو!
شروع کردم به تغییر تاریخ ویندوز، تا ببینم در هر سالی چطور می‌خواد ساعت رو جلو و عقب بکشه. دیدم ظاهراً هر سال یک روز میفته عقب‌تر. یعنی سال ۲۰۱۵ کاملاً درسته، بعد سال ۲۰۱۶ یک روز عقب‌تر میاد، سال ۲۰۱۷ یک روز بیشتر و … و جالبه که دوباره در سال ۲۰۲۰ درست میشه. ظاهراً سال ۲۰۱۰ هم همینطور بوده. انگار الگوریتمی که سعی می‌کنه تاریخ شمسی رو منطبق کنه بر میلادی و به دست بیاره که چه روزی باید این تغییر رخ بده، یه باگ داره که هر سال یک روز میفته عقب، و در سال‌های مضرب ۵ دوباره درست میشه و سالهای بعدش دوباره یکی یکی میره عقب!

و رفته و باگ رو ریپورت کرده. خوبه اگر شما هم می خواین تقویم درست بشه و زمان درست جلو و عقب کشیده بشه به صفحه گزارش این باگ در فروم ویندوز برین و با فشار دادن دگمه Me Too در سمت راست بالا، بگین که شما هم این مشکل رو دارین. البته اگر فکر می کنین راه بهتری هست خیلی خوبه اونم دنبال کنین و به بقیه هم بگین تا شاید بالاخره از باگ لعنتی راحت بشیم.

و البته اینجا هم می تونین به فیچرهایی که دوست دارین به ویندوز اضافه بشین رای بدین که در صدرشون تقویم فارسی و بازشدن مارکت برای ایران و اینجور چیزها است.