جمعه‌ها و پرسش وارده: آیا من همجنسگرا هستم؟

kinsey

سلام جادی
من یه مشکلی دارم که تو این قضیه به هیچ کس به جز تو نمیتونم اعتماد کنم
من یه پسر ۲۰ ساله و قضیه اینه که به هیچ دختری جذب نمیشم و علاقه ای بهشون ندارم تا حالا هم دوست دخترنداشتم. خودم به این نتیجه رسیدم شاید گی باشم
که اگه اینجوری باشه خودم مشکلی باهاش ندارم. می خواستم ببینم تستی میشناسی که من بتونم انجام بدم و از این قضیه مطمعن بشم؟

باعث افتخاره که به من اعتماد میکنی ولی متوجه باش که من در نقش یک دوست با دید خوب در این حوزه نظر می دم نه به عنوان یک متخصص قانونی (: البته آخر نوشته ات گفته بودی چرا به متخصصین اعتماد نداری که کاملا قابل درکه و من برای کوتاه کردن، حذفش کرده ام.

نکته اینه اگر کسی داره به این فکر می کنه که آیا همجنسگرا است یا نه و تفکرات و تصوراتی راجع به احتمالا جواب «بله» است (: همونطور که احتمالا هم می دونی گرایش جنسی یک طیف است (مثلا کینزی یک طیف هفت تایی درست می کنه و اینجور نیست که دو حالت همجنسگرا و دگرجنسگرا داشته باشیم و اکثر افراد جایی اون وسط هستن (مثلا شماره ۲ کینزی که می گه طرف دگرجنسگرا است ولی گاهی گرایش های همجنسگرایی هم داره).

بعدش.. اینم لازمه بگم که معمولا آدم ها در تمام زندگی یک چیز نیستن، گرایش ها عوض می شه. خیلی از افرادی که روی دوجنسگرایی (یعنی هم گرایش به همجنس هم گرایش به جنس مخالف) کار کردن معتقد هستن که در دوره های مختلف گرایش یک فرد از همجنس و غیرهمجنس و برعکس حرکت می کنه و معمولا اینجوری نیست که در یک لحظه علاقمند به خوابیدن با هر دو باشه (این فاز ایران عزیز که اینهمه آدم هستن که با هر کی پیش بیاد می خوابن، بحثی خارج از گرایش جنسی است و بیشتر ناشی از وضعیت کشور).

و نکته ماقبل آخر اینکه بعضی متخصصین معتقد هستند خودارضایی راه حل خوبی برای کشف گرایش جنسی. تقریبا همه پسرها خودارضایی می کنن (و درصد بالایی از دخترها) و اینکار رو با تصوراتشون انجام می دن. اگر این تصورات شامل همجنس است نشونه خوبی داریم از همجنسگرایی.

و در آخر اینکه افرادی هستن که Asexual هستن یعنی بدون گرایش جنسی / غیرجنسی. این افراد نه به زن ها گرایش دارن نه به مردها و کلا زندگی بدون هیجان جنسی دارن و اتفاقا معمولا دچار مشکلات زیادی به خاطر برچسب خوردن های عجیب و غریب.

با همه این بحث‌ها، تست هایی هست برای سنجش گرایش جنسی (با تمرکز بر همجنسگرایی و دگرجنسگرایی) که معمولا حاوی سوالات بسیار مستقیم است. مثلا می پرسه «آیا تا حالا با فکر کردن به همجنس دچار هیجان جنسی شده اید» یا «آیا تا حالا عامدانه همجنسی رو بوسیده اید» یا «آیا در رویای شبانه خودتون رو با یک همجنس دیده اید» و … و نتیجه می گیره که تا چه اندازه همجنسگرا هستین. برای یک نمونه از این تست به گرایش جنسی من مراجعه کنید که با بیست تا سوال، جوابتون رو می ده ولی فراموش نکنین که نه فقط دیگران، که حتی خودمون هم حق نداریم به خودمون برچسب بزنیم و هر کس باید با توجه کردن به سه اصل:

  • توافق
  • بالغ بودن
  • عاقل بودن

زندگی جنسی اش رو به شکلی سالم تنظیم کنه.