شروع سری ویدئوهای «درک برنامه نویسی»

خیلی از ما دوره های برنامه نویسی رو گذروندیم یا حتی لیسانس نرم افزار گرفتیم یا برای خودمون برنامه نویسی خوندیم و پایه ها رو بلدیم اما برنامه نویس نیستیم. منظورم الزاما یک شغل نیست بلکه به این اشاره می کنم که با اینکه حلقه و متغیر و اینها رو با تعاریف دقیقش بلدیم، موقع کار نمی تونیم اونجوری که دوست داریم خروجی تولید کنیم یا ایده هامون رو به عمل تبدیل کنیم.

برای کمک به این دسته از آدم ها و همچنین به عنوان منبعی برای کسانی که دوست دارن برنامه نویسی رو شروع کنن و صفر صفر نیستن یا گیرایی بالایی دارن، مجموعه درک برنامه نویسی رو شروع کردم که امیدوارم خیلی پیش بره.

در این سری اولش مروری بسیار سریع داریم به چند پایه اصلی برنامه نویسی و بعد سریعا می ریم سراغ حل چند مساله و بعدش حتی کارهای عملی روزمره. در حال حاضر ده قسمت از درک برنامه نویسی روی آپارات و یوتوب منتشر شده و اولین برنامه معقولمون رو نوشته ایم.

تا اینجا زبان مورد استفاده پایتون بوده ولی از اونجایی که قرار نیست اصولا این ویدئوها آموزش یک زبون خاص باشن، به زبان های دیگه هم سر خواهیم زد. تلاشمون اینه که در کنار مفاهیم اصلی، تجربه ها و حتی فرهنگ رو هم بگیم و در نتیجه مثلا یک قسمت در مورد جنگ تب در مقابل اسپیس حرف زدیم.

چیزهایی که منو در ادامه راه قوی نگه می دارن:

  • شنیدن نقدها و اصلاحات
  • مشترک شدن شما در کانال های یوتوب و آپارات
  • پخش شدن فایل ها

مثل همیشه، ویدئوها آزاد هستن و هر استفاده ای که دوست دارین می تونین ازشون بکنین (: