اگر هنوز در نظرسنجی بزرگ و آزاد برنامه نویسان و مدیر سیستم های ایران شرکت نکردین، الان دیگه وقتشه

این نظر سنجی با نتایج آزاد، بزرگترین تلاشش اینه که به ما در مورد تخصص، شکل زندگی و حقوق و شرایطمون ایده‌هایی بده. مثلا شما از روش بتونین بفهمین کسی که در یک شرکت بزرگ مدیر سیستم است و فلان چیزها رو هم بلده چقدر حقوق می‌گیره تا بتونین برای زندگی خودتون تصمیم بهتری بگیرین. همچنین نگاهی هم داشته باشین به شکل زندگی و فرهنگ و علاقمندی هاش تا تنوع رو ببینین و لذت ببرین و حواستون باشه که خودتون هم حق انتخاب دارین (:

اما این نظر سنجی معمولا از حوالی اسفند هر سال شروع می شد و نتایج یکی دو ماه بعدش منتشر می شد، باگش چی بود؟ اگر کسی می خواست آخر سال قرارداد ببنده، اطلاعات جدید رو نداشت. پس یک تصمیم سریع: تا چند روز دیگه بیشتر فرصت برای پر کردن فرم نیست و در طول هفته بعد، مثلا وسط هفته نتایج خام منتشر می شه تا اگر کسی خواست برای قرارداد آخر سال استفاده کنه، بتونه تحلیل کنه یا حداقل نگاه کنه. سال بعد هم سعی می کنیم دوره رو از دی تا بهمن بذاریم.

پس اگر در ایران برنامه نویس هستین یا مدیریت سیستم می کنین و هنوز نظر سنجی رو پر نکردین، برای کمک به خودمون با رفتن به http://bit.ly/irprogrammers یا لینک کاملش https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdntC_H6ySUvW9iQwn-cFmQCEb6vdX0e0MgIr7XscHeZXA31Q/viewform به سوال ها جواب بدین تا ببینیم با خودمون چند چندیم. احتمالا ترکیب نتایج با سال گذشته می تونه ایده خوبی به اکثر آدم ها بده سر حقوق باید چجوری چونه بزنن و چه تکنولوژی هایی رو باید یاد بگیرن.

برای دیدن نتایج سال گذشته به نتایج این سرچ نگاه کنید و بهترین مشارکت شما هم این خواهد بود که لینک و درخواست مشارکت در این نظر سنجی رو برای بقیه برنامه نویس ها بفرستین تا مخاطبین فقط محدود به خودمون نباشن و بچه هایی که تا حالا اسم جادی.نت رو هم نشنیدن هم توش شرکت کنن تا نتایج واقعی تر بشه.

یکی از کارهای بسیار مهم هم، شر کردن نظرسنجی در جاهای دیگه است تا بایاس به سمت خواننده های جادی.نت نباشه، برای شر کردن می تونین از این لینک ها استفاده کنید:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdntC_H6ySUvW9iQwn-cFmQCEb6vdX0e0MgIr7XscHeZXA31Q/viewform

http://bit.ly/irprogrammers