امن نگه داشتن اینستاگرام بسیار ساده است

این روزها به اصطلاح هک اینستاگرام زیاد شده و مثل همیشه یه دکون عجیبی هم درست شده به اسم «مسوول امنیت اینستاگرام»‌ (: واقعیت اینه که امن نگه داشتن اکانت اینستاگرام پیچیده تر از روشن کردن ماشین لباسشویی نیست. چهار تا دگمه و تنظیم که خوبه درست بعد از دیدن این مطلب، یاد بگیرین و بزنین؛ هرچند که هیچ مشکلی هم نداره اگر اینکار رو به یکی دیگه بسپرین.

برای امن بودن اینستاگرامتون این چند تا قدم لازمه:

۱. پسورد قوی انتخاب کنید. حداقل ۸ کاراکتر شامل حروف کوچیک و بزرگ و عدد و عبارت های خاص. غیرقابل حدس زدن و نامرتبط با زندگی شخصی تون (مثلا سومین پسوردی که احتمالا آدم ها تست می کنن اسم سگتون است)
۲. پسورد رو دائما تغییر بدین – حدودا شش ماه یکبار. با کسی هم به اشتراکش نذارین به هیچ دلیلی. پسورد مثل مسواک است: فقط خودتون استفاده کنین و گاه گداری هم عوضش کنین.
۳. یکی از دو مدل [تایید دو مرحله ای اینستاگرام] رو فعال کنید. یک مدل با اسمس است که در ایران چندان هم امن نیست و یکی دیگه با اپ های ایجاد پسورد یکبار مصرف از جمله Google Authenticator
۴. ایمیل آدرسی که به اکانت معرفی شده رو هم امن نگه دارید. عملا هر کس به ایمیل شما دسترسی داشته باشه می تونه خیلی چیزهای شما رو ریست کنه و ببینه. مطمئن بشین در اکانت اینستاگرامتون، ایمیل امنی رو تنظیم کردین.
۵. اگر از دستگاه کس دیگه ای به اینستاگرام لاگین کردین مطمئن باشین که آخر کار ازش خارج هم بشین. هرچند که ممکنه رو کامپیوترش برنامه ای باشه که پسورد شما رو نگه داره.
۶. به هیچ سیستم دیگه ای دسترسی به اکانت ندین. برنامه ها به دلایل مختلف دسترسی اتصال به اینستاگرام می کنن، اگر واقعا نمی دونین چیکار دارین می کنین، بهشون دسترسی ندین
۷. اکانت های دیگه مثل فیسبوک رو هم به اکانت اینستاگرام متصل کنید. اینطوری ریکاوری راحتتر می شه.

و البته اصل عمومی اینه که موبایلتون رو هم هیچ وقت به دست هیچ کس ندین. یه آدم بد می تونه در عرض چند ثانیه یه برنامه مخرب رو گوشی شما نصب کنه که از اون به بعد همه کارهای شما رو ببینه و به همه چیزتون دسترسی داشته باشه.

در ویدئویی که توی اینستاگرام گذاشتم، توضیحات بیشتر و یکی دو قدم امن تر رو هم می گم و همچنین اینکه اگر فکر کردین هک شدین باید چیکار کنین. چون عمودی اینستاگرامی است، تو یوتوب نذاشتمش (:

امن باشین و خندون.