گوگل: بیشتر هکرهای اجاره‌ای، اینکاره نیستند و فقط می خوان از شما پول بگیرن

هکرهایی که آنلاین استخدام می کنید تا کسی یا چیزی رو براتون هک کنن، معمولا کلاه‌بردار و دروغگو هستن. حداقل این چیزیه که تحقیق مشترک گوگل و دانشگاه کالیفرنیا مدعی می‌شن.

تمرکز این تحقیق روی هکرهای آماده استخدام یا هکرهای اجاره‌ای است که مدعی می‌شن می‌تونن به درخواست شما و در قبال پول، جایی رو هک کنن یا اطلاعاتی رو از کسی به دست بیارن که خودش راضی به اینکار نیست. این حمله‌ها معمولا حمله‌های مستقیم و متمرکز به یک نفر هستن که اجراشون نیازمند تلاش و کار زیاده و ظاهرا کسانی که کار رو قبول میکنن، یا از تکنیک‌های استانداردی مثل ماحی‌گیری / فیشینگ استفاده می کنن یا اصولا کار رو انجام نمی دن.

بعضی از این هکرها در مقابل درخواست هک جیمیل کلا کار رو رد کردن و بضی ها بین ۱۲۳ تا ۳۸۴ دلار پول خواستن – یک مورد هم ۴۶۱ دلار. متوسط هزینه ای که این آدم ها برای ادعای هک فیسبوک یا اینستاگرام درخواست می کنن، ۳۰۷ دلار است.

در این بررسی، محققان با هماهنگی گوگل یکسری اکانت جعلی در جیمیل درست کردن و بعد از ۲۷ شرکت که به شکل غیرقانونی سرویس «هک» ارائه می‌دادن خواستن که کنترل این اکانت‌ها رو به دست بگیرن. نتیجه جالب بود که از فقط و فقط ۵ نفر از کسانی که کار بهشون پیشنهاد شد واقعا سعی کردن اکانت رو هک کنن و در همه موارد هم «لاگین دو مرحله‌ای» چیزی بود که به طور کامل جلوشون رو گرفت. البته لاگینی که با استفاده از اپ های مربوط به اینکار انجام بشه چون اگر کسی دسترسی به اسمس‌های ما داشته باشه، لاگین دو مرحله‌ای عملا ناامن ترین چیزه.

خلاصه اینکه به هکرهای آنلاین و کسانی که می خوان از شما پول بگیرن تا اکانت کسی رو هک کنن گوش ندین، همچنین در هر سرویسی که هستین، راهنماهای امنیتی اش رو بخونین و فضای خودتون رو امن نگه دارین. عملا تنها شیوه به دست آوردن پسورد کسی اینه که خودمون اشتباهی پسورد رو بهش بدیم؛ چه از طریق صفحات مشابه صفحه لاگین اصلی چه از طریق کی لاگر ها چه هر چیز مهمل دیگه (:

لازمه اضافه کنم؟ هک یعنی روشی هوشمند و خلاق برای استفاده از ابزارهای موجود. اتفاقا چیزهایی مثل فیشینگ، دزدیدن پسورد با برنامه و … دورترین چیز از معنی واقعی هکه.