کاندیدایی با صورت تماما تتو شده در رتبه سوم انتخابات چک

کاندیدایی با تتوی تمام صورت

ولادیمیر فرانز، استاد دانشگاه در رشته هنر و آهنگساز توی این هفته رتبه سوم شانس ریاست جمهوری کشور چک رو داره. توی چک هر کسی که از ۵۰ هزار نفر امضا جمع کنه که بهش رای خواهند داد امکان شرکت توی انتخابات رو داره و ولادیمیر که از فرق سر تا نوک پاش تتو شده، چون دوست‌هاش ازش خواسته بودن بدون هیچ سابقه سیاسی به عنوان یک «کاندیدای سورپریز» با جمع شدن هشتاد و هشت هزار امضا نه فقط وارد انتخابات شده که بعد از نطق تلویزیونی چند روز قبلش و بدون چسبوندن حتی یک پوستر به دیوار و خرج فقط ۱۶هزار پوند برای کمپین تبلیغاتیش، بنا به آخرین نظر سنجی‌ها با تقریبا ۱۱٪ آرا در رتبه سوم ایستاده.

چک مثل همه کشورهای درست و درمون امکان کاندیدا شدن به همه عقیده‌های مختلف رو می ده و این کاندیدای باحال هم بدون هیچ سابقه سیاسی وارد رقابت شده تا بگه که خسته است از اینهمه قول و وعده و هیچ کاری نکردن سیاست مدارها و فساد گسترده. ولادیمیر برنامه‌های خودش رو گسترش آموزش و بالا بردن سطح اخلاقی جامعه عنوان کرده.

رای اون بین جوون‌ها زیاده و توی یک رای‌گیری نمایشی که توی ۴۴۱ دبیرستان که دانش‌آموزهاش برای اولین بار خواهند تونست تو انتخابات بعدی شرکت کنن با ۴۰٪ آرا برنده شده.

فرانتز در مورد تتوهاش گفته «تتو نشونه‌ای از اراده آزاد انسانه که به آزادی هیچ کس دیگه صدمه نمی‌زنه»

اون با حدود ۱۱٪ رای از کل آرا خیلی خوب پیش اومده ولی شانسی برای یپروزی توی انتخابات نداره، در عوض دو کاندیدایی که از اون جلوتر هستن و از بین ۹ کاندیدای موجود به دور بعد می‌رن، شدیدا به حمایت اون نیاز خواهند داشت چون احتمالا این ۱۱٪ رای، شدیدا در دور دوم تاثیرگذار خواهد بود.

مطلب گاردین در موردش
مطلب دیگه ای از گاردین در این مورد که‌ آیا تاتوی صورت هنوز یک تابو به حساب می‌یاد یا نه