مغز، کیبورد و کمپایلر به خط! مسابقه برنامه نویسی پولدارها و بی پول‌های سیستم‌های هرمی

آپدیت: طبق استدلال یکی از دوستان، بخشی از صورت مساله رو عوض کردم. حالا می گیم کسی به درآمد رسیده که حداقل چهار ماه حداقل شش زیرشاخه داشته باشه.

قصه من و سیستم‌های هرمی و مخالفتم با گولد کوئست و اینها طولانیه. تقریبا یکسال و نیم قبل هم نوشتم که فردا یک مسابقه رو اعلام می کنم که ظاهرا الان وقتش رسیده.

صورت مساله مسابقه برنامه نویسی هرمی

فرض کنید در یک سیستم هرمی کار با یک نفر شروع می‌شود؛ هر یک از اعضاء در هرماه دو نفر را وارد سیستم می‌کند و پس از شش ماه کار را متوقف و بعد از آن عضو جدیدی وارد سیستم نمی‌کند. زمان لازم برای عضویت تمام جمعیت ایران (۷۰ میلیون نفر*) در درون سیستم به گونه‌ای که باقی‌مانده‌ای وجود نداشته باشد را محاسبه کنید. همچنین محاسبه کنید چه کسانی در این مدت به درآمد خواهند رسید (کسی به درآمد خواهد رسید که برای بیشتر از چهار ماه دست‌کم ۶ نفر زیرشاخه داشته باشد).

نکته: ایده اولیه شبیه سازی گولد کوئست بوده. احتمالا من الگوریتم رو اشتباه گفته ام. اگر کسی الگوریتم دقیقتری از گولد کوئست داره بگه که اینجا بیارم

شرایط مسابقه

  • انتخاب زبان آزاده ولی زبان هایی که من بتونم اجراشون کنن تشویق می شن (پایتون، پرل، روبی، نود، گو، آر، ….)
  • ترجیح می دیم برنامه سریعتر اجرا بشه و با حافظه کمتر
  • گر بشه اعداد رو به شکل پارامتر به برنامه داد، برنامه بهتره
  • نمایش مناسب نتایج امتیاز مثب داره.. مثلا ممکنه یکی بخواد نتایج رو به صورت آدمک هایی نشون بده که یکسری پول دستشونه یکسری جیبشون خالیه یا یکی بخواد نمودار بکشه یا هر چی.
  • گذاشتن کدها روی گیت هاب امتیاز مثبت است.
  • لازم نیست کل نتایج در یک حرکت انجام شده باشن. ممکنه یکی با یک برنامه پایتون اعداد رو دربیاره و بعدا با یک صفحه گسترده، نمودارهاش رو بکشه. در این وضعیت معقوله به شکل یک مقاله شرکت کنین و کدها رو هم همراه کنین.

انتخاب برنده

  • تیم داوری نداریم ولی ممکنه تشکیل بشه.
  • داوری خیلی پیچیده نیست و دقیقا هم سعی نمی کنیم بهترین از هر جهت رو انتخاب کنیم چون اصولا توان اینکار رو نداریم (:
  • سعی می کنیم سه نفر رو انتخاب کنیم که اکثریت راضی باشن

جوایز

دقت کردین که این مسابقه روز جمعه اعلام شده؟ واقعیت اینه که براش اسپانسر داریم! جوایز سه نفر اول به شرح زیر هستن:

  • نفر اول مصرف یکسال کاندوم رایگان بعلاوه ماگ قهرمان برنامه نویسی
  • نفر دوم مصرف یک ماه کاندوم رایگان بعلاوه ماگ قهرمان برنامه نویسی
  • نفر سوم مصرف یک هفته کاندوم رایگان بعلاوه ماگ قهرمان برنامه نویسی

و به پیشنهاد یکی از دوستان، نفرات اول تا سوم می تونن جایزه شون رو با سه، دو و یک نوتلا عوض کنن و اگر هم کسی کلا جایزه رو نمی خواست یا نمی تونست بگیره (مثلا خارج بود) می تونه جایزه رو اهدا کنه به یکی دیگه یا کلا صرفنظر کنه و فقط به اجر معنوی برسه (:

روش شرکت

می تونین کدها به همراه نتایج و اگر لازمه روش اجرا رو به jadijadi+herami@gmail.com ایمیل کنید یا کامنت بذارین یا رو گیت هاب آپلود کنین و بهم بگین و هر روش دیگه ای که دوست دارین (:‌ مسابقه دورهمی است برای آگاه سازی عمومی و دست گرمی برنامه نویسی و داشتن یکسال کاندوم رایگان (:

نکته مهم

کاندوم چیزی است مستقل از جنسیت. هم زن ها مصرف می کنن هم مردها و هم مجردها و هم متاهل ها. حتی کسانی که سکس نمی کنن هم کاندوم استفاده می کنن. ما خودمون یکبار کلاس رو باهاشون تزیین کردیم و یکبار پر آبش کردیم از طبقه فلان انداختیم پایین به این امید که منفجر بشه همه جا رو آب برداره ولی منفجر نشد و مجبور شدیم بدو بدو بریم پایین و شخصا سوراخش کنیم و خیلی کارهای جالب دیگه. خلاصه شرکت کنین و اگر هم نخواستین نگیرین یا اهدا کنین (: در مورد اینکه مصرف یک سال و یک ماه و یک هفته چقدره هم مطمئن باشین ما دست بالا رو می گیریم (:

شروع کنین

چون یک هفته بیشتر وقت ندارین. تا جمعه هفته بعد.