کالی لینوکس جدید و قابلیت‌هاش، بخصوص تم مخفی جدید برای هکرهای اجتماعی

کالی لینوکس، یه توزیع لینوکس است مخصوص هکرها. لینوکسی با ابزارهایی متنوع برای تست نفوذ و کارهای مختلف. این لینوکس معمولا برای نصب نیست و منطقی‌تر است که اونو به شکل زنده اجرا کنین و از ابزارهاش استفاده کنین. اما اگر از کاربران این نسخه باشین این مشکل براتون پیش اومده که اگر محیط کالی لینوکس رو با عکس اژدهای پشتش و محیط مشکوکش در جایی عمومی باز کنین، باید حتما در یه گوشه بشینین تا کسی نبینه چیکار می کنین، چون اصلا بعید نیست کس دیگه ای هم این محیط رو بشناسه و به دردسر بیافتین یا توجه اضافه جلب کنین و جلب توجه، آخرین چیزی است که یه هکر واقعی دنبالشه.

حالا شرکت آفنسیو سکیوریتی در نسخه آخر ۲۰۱۹، قابلیتی برای حل این مشکل در محیط ایکس اف سی ای گذاشته که اسمش Undercover است و می شه به راحتی از منو پیدا و اجراش کرد. این قابلت می تونه محیط کالی لینوکس شما رو بدون حتی نیاز به لاگین مجدد، شبیه ویندوز بکنه تا دیگه در جاهای عمومی، توجه بیش از حد جلب نکنین. از جمله آپدیت‌های دیگه این نسخه می شه به موارد زیر هم اشاره کرد:

  • دسکتاپ ایکس اف سی ای که دیفالت است تا تجربه کاربری بهتری بسازه
  • پشتیبانی از پاورشل که باعث می شه بتونین اسکریپت های پاورشل رو مستقیما در کالی اجرا کنین
  • مستندات کالی به /docs منتقل شدن و روی گیت هستن که می شه بی دردسرها اونها رو آپدیت کرد

همچنین کرنل رزبری پای به ۴.۱۹.۸۱ آپگرید شده و گفته شده که با اینکه نسخه فعلی نیاز به یک اس دی ۸ گیگ داره، نسخه های ۲۰۲۰، برای اجرا نیاز به اس دی های ۱۶ گیگ خواهند داشت.

برای دریافت نسخه آخر می تونین به سراغ سایت کالی لینوکس برین یا اگر همین الان اونو دارین، با این دستور آپگریدش کنین:


apt update && apt -y full-upgrade