هر توزیعی از لینوکس و البته بقیه دوستاش رو که دوست دارین، آنلاین تست کنین

سایت دیسترو تست دات نت هم ایده جالبی داره و هم اجرای جالبی. کافیه وارد سایت بشین تا با فهرست بسیار عظیمی از تعداد زیادی توزیع گنو / لینوکس (و البته یونیکس هایی مثل بی اس دی ها یا چیزهایی مثل پلن ۹) بشین و با کلیک روی هر کدوم وارد صفحه‌ اون توزیع خاص بشین. در این صفحه یک دگمه برای استارت هست که اگر فشارش بدین، سرور هر وقت نوبت شما شد (ممکنه دقایقی طول بکشه ولی معمولا خالیه ولی اگر درست بعد از انتشار این مطلب برین سراغش ممکنه پر باشه!) یه ماشین مجازی مبتنی بر اون سیستم رو برای شما اجرا می‌کنه و بعد شما رو به شکل ریموت بهش وصل می‌کنه و می‌تونین به شکل ریموت باهاش کار کنین. معلومه که از ایران به کندی و فلاکت (:

این نشست برای ۳۰ دقیقه تعریف شده مگر اینکه هر وقت لازم داشتین، دگمه اضافه کرن ۱۵ دقیقه دیگه رو فشار بدین. در این نشست شما می‌تونین حتی فایل هم به سیستم آپلود کنین. البته با محدودیت ۱۰ مگ. منطقا به خاطر سوء استفاده بعضی ها، دسترسی سیستم‌ها به اینترنت قطعه.

در نهایت به نظر من این سرویس فانی است. حداقل برای من که هنوزم به شکل هفتگی توزیع های مختلف رو تست می کنم و استفاده. گاهی ممکنه فقط بخوابم ببینم مثلا سیستم عامل هایکو در چه وضعیتی است توی آپدیت آخر ولی مطمئن هستم چیزی نیست که من حتی بخوام توی ماشین مجازی هم نصب / تستش کنم. اگر براتون جالبه، هایکو پروژه ای است برای تکرار بی.او.اس. که تلاش می‌کرد در کنار ویندوز و مک، تبدیل به یک سیستم عامل تجاری برای کامپیوترها بشه و طرفدارهاش الان دارن اونو تحت پروژه هایکو پیش می‌برن.