تنظیمات BloGTK برای کار با وردپرس

من در زندگی‌ام تنها و تنها یک نرم‌افزار رو خودم واقعا خریدم و از اون هم هیچ وقت استفاده نکردم! چی بود؟ نرم‌افزار وبلاگنویسی رومیزی اکتو تحت مک. بعدش سوییچ کردم و حتی یکبار هم ازش استفاده نکردم. به هرحال خاطره شد (:

نرم افزار‌های وبلاگنویسی رومیزی‌ برنامه‌هایی هستن که مثل مسیر و اطلاعات ورود به وبلاگ شما رو می‌گیرن و بعد مثل یک نرم‌افزار عادی روی کامپیوتر شما اجرا می‌شن و می‌تونین توی پنجره‌شون پست وبلاگتون رو بنویسید و با فشار دادن دگمه «ارسال» اون مطلب رو به وبلاگ ارسال کنین؛ بدون نیاز به ورود به وب. این قابلیت اصلیه. حالا ممکنه هر برنامه یکسری کار ژانگولر دیگه بکنه، مثلا اکتو خودش عکس‌ها رو به سایت می‌فرستاد، مطالب قبلی رو برای ادیت می‌اورد و …

توی لینوکس من فعلا می‌خوام از برنامه بازمتن و آزاد بلاگ جی تی کی برای کاربرد مشابه استفاده کنم. ظاهرا به قدرت اکتو نیست (دقت کنید که اکتو حتما یک چیزی بوده که من حاضر شدم برنامه بخرم) ولی بدون شک کار من رو راه می‌ندازه. برای تنظیم این برنامه برای کار با وردپرس باید اونو اینجوری تنظیم کرد:

بعله (:‌ کافیه مووبل تایپ رو انتخاب کنید و اون آدرس رو بدید که به فایلی به اسم xmlrcp.php ختم به خیر می‌شه. این فایل به همراه وردپرس و خیلی سیستم‌های وبلاگنویسی می‌یاد و راهیه برای ارسال، ادیت و حذف مطلب از وبلاگ. در واقع برنامه وبلاگنویسی رو میزی از طریق ارتباط با این برنامه مطالب شما رو ارسال یا ادیت یا حذف می‌کنه.