لینوکس زیباست چون -همراه شما- هر لحظه بهتر می‌شه

خب بازم می‌خوام توضیح بدم که چرا لینوکس برام بهترین سیستم عامله. مطلب دیروز رو یادتونه؟ یک رایت کلیک اضافه کردیم که به سایت آپلود می‌کنه. الان اومدم عکسی که دیروز می‌خواستم بفرستم رو بفرستم که دیدم بعد من باید مسیر هر فایلی که‌ آپلود می‌کنم رو تایپ کنم و اسمش رو کپی پیست کنم و … خب، به نظر شما اینکار نباید خودکار باشه؟‌ البته که باید باشه!

 ما توی لینوکس هستیم پس کنترل داریم

 کارمون طبیعیه: می خوایم چیزی که آپلود می‌شه، مسیرش توی حافظه کپی بشه

 ما یک جامعه جذاب داریم که به هم کمک می‌کنن

خب؟ ساعت بزنم؟ الان 14:21. من گوگل می‌کنم برای how to copy to clipboard bash و می‌رسم به این صفحه. یک برنامه هست به اسم xclip. من ندارمش. ما پشت لینوکسیم و چون از شاخه‌های دبیان است می‌زنم sudo apt-get install xclip (:

ساعت الان شده 14:23 و برنامه نصبه (: من بلدش نیستم پس یاد می‌گیریم. هر چیزی حرفه‌ای ترین راهنما رو با خودش داره. کافیه جلوش یک man بزنم. man xclip راهنماش رو نشون می‌ده و من می‌بینم که
echo “coppppyyyy” | xclip -selection c متن رو کپی می‌کنه توی کلیپ‌بورد. ساعت شده 14:27 و کافیه من اسکریپت دیروزی رو به این تغییر بدم:

#/bin/bash

scp $1/$2 jadi.ir:public_html/jadiir/pics/
echo http://jadi.ir/pics/$1 | xclip -selection c

و حالا کافیه روی هر عکسی کلیک راست کنم و پسورد رو بدم و فایل آپلود می‌شه به سرورم و آدرسش کپی می‌شه توی کلیپ‌بورد برای پیست شدن توی متن. حالا بذارین عکسی که کل این داستان‌ها رو راه انداخت رو هم بذارم براتون. عکس این بود. یک رایت کلیک می‌کنم روش و «ارسال به جادی» رو انتخاب می‌کنم و پسورد رو می‌دم و مسیری که رفته توی حافظه رو پیست می‌کنم:

در کمتر از ۱۰ دقیقه نه فقط این قابلیت اضافه شد، که یک چیزی یاد گرفتم و لذت هم بردم و شما رو هم شریک کردم (: این دنیا برای من زیباست… و دنیایی که هرجاش دوربین باشه تا من رو زیر نظر بگیره به نظرم زشت و فاشیستی.