نمودار میزان استفاده از هر رنگ در پوسترهای فیلم در طول قرن گذشته

اگر دنبال کننده وبلاگ من باشین می دونین که من نمودار دوست دارم و حتی یک بخش مستقل برای نمودارها دارم. در ضمن اسکریپت نویسی و کارهای ابتکاری رو هم دوست دارم و برای اونهم یک بخش دارم و وقتی این دو تا با هم ترکیب می شن حسی متعالی بهم دست می ده.

این دوست خوش ذوقمون بعد از یک گفتگوی سر میز ناهار (که پیشنهاد می کنم مفهومش رو نگه دارین و سر میزهای ناهار اداره و شرکت در مورد چیزهای جالب حرف بزنین (ما یک دوره هر روز یک نفر برای بقیه تعریف می کرد چطور با شرکای زندگی اشنا شده و خیلی هم خوب بود و فان و باعث بالا رفتن روحیه تیمی هم می شد)) با دوستش صحبت کرده که آیا رنگ آبی و رنگ های تیره در حال بیشتر شدن توی پوسترهای فیلم هستن یا نه؟ جواب: بله! هر خط نمودار زیر، میزان رنگ های استفاده شده در پوسترهای یک سال است. ردیف بالای بالا مربوط به سال ۱۹۱۴ و پایینترین ردیف مربوط به سال ۲۰۱۲. کاملا دیده می شه که رنگ های گرم و نارنجی عقب رفتن و بیشتر و بیشتر جاشون رو به رنگ های آبی دادن.

روش اجرا؟ خوندن پوسترها از یک سایت حاوی اطلاعات فیلم ها و بعد طبقه بندی بر اساس سال و بعد در آوردن رنگ و در نهایت کشیدن نمودار. ایده بعدی این آدم اینه که همین اطلاعات رو با ژانر فیلم و اینجور چیزها ترکیب کنه. وبلاگش رو برای توضیح بیشتر و نمودارهای دقیق تر کلیک کنین