اینبار واقعی! اگر می خواین اکانتتون تو یاهو باقی بمونه، توش لاگین کنین

yahoo

جادی که به شما دروغ نگفته! گفته؟ اینبار یاهو واقعا اعلام کرده که اگر کسی باشه که در یکسال گذشته (و بیست و پنج روز آینده) توی اکانت یاهوش حتی یکبار هم لاگین نکرده باشه، اکانتش پاک خواهد شد و اسمش در اختیار افراد دیگه‌ای که دنبال اون هستن قرار خواهد گرفت.

من BehtarinID@yahoo.com رو دارم ولی دیگه استفاده نمی کنم.. نمی دونین چقدر خوب بود اون روزها که هر کس ایمیل شما رو می پرسید می تونستین بهش بگین که بهترین آی دی توی یاهو رو دارین و بعدش که هی اصرار کرد بگین منظورتون دقیقا BehtarinID توی یاهو است (: اما اگر من تا بیست و پنج روز دیگه اون تو لاگین نکنم، اون اکانت حذف خواهد شد و یکی دیگه می تونه بهترین آی دی یاهو رو بگیره.

از نظر یاهو این ایده خوبیه. مثلا mohammad30492@yahoo.com الان شانس داره درخواست اکانت mohammad@yahoo.com رو بده چون احتمالا خیلی از کسانی که اولین روزها و سال‌های یاهو اکانت‌های خوب رو گرفتن دیگه توش فعال نیستن. این باعث جذب آدم‌ها به یاهو می شه و خالی شدن یک حجم عظیم از یوزرهای به درد نخوری که هیچ وقت لاگین نمی کنن.

اما نکته منفی چیه؟ امنیت و پرایوسی و هویت و اینجور چیزها. به هرحال من در سالیان دور mohammad@yahoo.com بودم. درسته که دیگه ازش استفاده نمی کنم ولی اگر از این ایمیل یک ایمیل به دوستانم بره، اونها احتمالا فکر می کنن هنوز مال منه. همچنین ممکنه من اون سال ها اکانت‌هام رو وصل کرده باشم به این آی دی. فرض کنین من سال های دور که توی وردپرس اکانت باز کردم، بهش گفته باشم اگر پسورد رو گم کردم اونو به mohammad@yahoo.com بفرسته. حالا اگر این اکانت رو یکی دیگه در اختیار بگیره، بعد به وردپرس بگه که منه ولی پسورد رو فراموش کرده، می تونه لینک پسورد ریست من رو بگیره. یاهو هنوز جوابی در این مورد نداده؛‌ فقط گفته که حواسش هست اطلاعات شخصی کسی لو نره و اینجوری کار می کنه که هر کسی اکانتی که می خواد رو می گه و یاهو فکر کنم بعد از یک ماه یا چنین چیزی که اون اکانت رو تعلیق می کنه، می گه چه اکانتی به کی رسیده.

به هرحال خلاصه این بحث اینه: اگر اکانت یاهو دارین، برین یکبار توش لاگین کنین چون اگر در سال گذشته اینکار رو نکردین و تا ۲۵ جولای هم اینکار رو نکنین اکانتتون از یاهو حذف می شه.