به رفع فیلترینگ اونطرفی اینترنت کمک کنید

قوزبالاقوز یعنی زندگی توی یکی از سیاهچاله‌های اینترنتی جهان در حالی که از اونطرف هم یکسری سرویس‌ها برای شما بسته است. ولی خب در عوض ما دو جا رو داریم برای تلاش کردن: از یکطرف می تونیم سعی کنیم اینترنت در ایران بهتر بشه و از اونطرف می تونیم به شرکت‌های خارجی فشار بیاریم که محصولاتشون رو روی ما نبندن. بلوک شدن محصولات تکنولوژیک روی ما نتیجه تحریم ها بود ولی بعد که کنگره تصویب کرد لازم نیست محصولات ارتباطی به روی ما بسته باشن، خیلی از شرکت‌ها توجه کافی نکردن و خیلی‌ها هم محض احتیاط‌های حقوقی اصولا ما رو بلاک کردن که راحت باشن و بدون ریسک.

blocked_for_iran_by_google

اولین قدم برای حل این مشکل درست شدن یک فهرست است از سرویس‌هایی که به روی ما بسته است و بعد فشار به این شرکت‌ها توسط آدم‌هایی که روابط کافی برای اینکار رو دارن. قسمت دوم رو دوستان خارج از کشور انجام می دن و قسمت اول رو هر کسی که توی ایران باید سعی کنه کمک کنه. خوشحال می شم نگاهی به فهرست زیر بندازین و اگر چیزی از قلم افتاده به فهرست اضافه‌اش کنین. همچنین بسار مهم و جذابه اگر بتونیم برای هر سرویس، سرویس مشابهی رو نشون بدیم که برای ایران باز است.

تا اینجا فهرست اینه:

و عالیه اگر بتونین چیزی رو بهش اضافه کنین. توی کامنت‌ها هر توضیح یا نکته یا سرویسی که برای ایران از اونطرف بلاک شده و اینجا جا افتاده یا هر چیز دیگه ای که به نظرتون می تونه به جدول اضافه بشه رو بنویسین تا به جدول اضافه کنم. همچنین عالیه اگر این رو با دوستان و بقیه اینترنت شر کنین تا شاید بتونیم وضع اینترنت رو یک قدم بهتر کنیم.

نکته: اگر بتونین لینک سرویس بلاک شده برای ایران رو هم توی کامنت ها اضافه کنین باعث می شه بررسی سریعتر و کم اشتباه تر باشه.