پورن‌هاب به ازای هر صد ویدئو که ببینین، یک درخت می‌کاره

arborday-wood-hed-2014

روز درختکاری در آمریکا نزدیکه و سایت استریم پورن پورن‌هاب گفته که برای مشارکت در این روز، به ازای هر صد ویدئویی که مراجعه کننده‌ها از مجموعه معرفی شده ببینن، یک درخت می‌کاره. این پرومشن (فقط صفحه اول امن برای محیط کاری است) فقط تا نیمه شب امشب به وقت آمریکا معتبره.

این تبلیغ که احتمالا کم هزینه هم نخواهد بود چون تا همین الان حدود ۱۵۰۰۰ درخت باید کاشته بشه، یکی از مجموعه تلاش‌های پورن‌هاب برای تبلیغ‌های قابل پخش در شبکه های اجتماعی و محیط‌های عمومی است اما جدای از این قضیه، نکته جالبش انگشت گذاشتن روی محیط زیست است و خود مفهوم موسسه آربر دی که چیزی است شبیه روز درختکاری ما اما به شکل یک موسسه غیرانتفاعی غیردولتی که افراد، سازمان‌ها و شهرها رو به سبز بودن تشویق می کنه و گذران زندگی اش هم از کمک‌ها و حمایت‌های مالی است. در ضمن پورن هاب بعد از نیمه شب امشب، باید بره به سراغ انتخاب سازمانی که قراره اینهمه درخت رو بکاره. گزینه‌هایی احتمالی خود آربر دی است، درخت برای آینده و موسسه جنگل‌های آمریکا.

پیامش برای ما؟ اگر امروز پورن آنلاین استریمینگ می بینیم از پروژه پورن هاب ببینیم (صفحه اول امن برای محیط کار) و این رو بدونیم که اگر کشوری می خواد پیشرفت کنه،‌ کارهاش رو می ده بخش‌های خصوصی انجام بدن. بحث سوسیالیسم و سرمایه داری هم نیست. بحث اینه که اگر قراره واقعا شاهد خلاقیت یا پیشرفتی باشیم باید همه بازی داده بشن و اتفاقا بخش هایی که رانت دارن یا توان رقابت غیربرابر دارن (مثلا شهرداری هستن و ترافیک شهر رو فقط دست خودشون نگه می دارن) باید از ارائه مستقیم محصولات منع بشن. در مورد پروژه‌هایی ه که لازمه واقعا دولت توشون دخیل باشه (مثلا ارائه حمل و نقل نزدیک به رایگان برای همه به همه جا، خدمات درمانی رایگان یا نزدیک به رایگان به همه، آموزش عمومی رایگان به همه و …) هم لازمه حکومت باید موظف باشه پول و اجرای پروژه رو به شکلی منصفانه به مناقصه بذاره یا بده به شرکت‌های مستقلی که توانایی انجامش رو دارن. در این مورد بخصوص در دنیای نرم افزار بیشتر حرف خواهیم زد.

نکات همیشگی:

  1. این چیزها اختیاری هستن و هر کس حق داره انتخاب کنه که می خواد ببینه یا نه ولی اگر خودتون می بینین و به بقیه می گین «نبینین خیلی بده» با خودتون کمی فکر کنین شاید یک جایی از کارتون بلنگه (:
  2. پورن قانونی و غیرقانونی داریم. هر چیز زیر هجده سال غیرقانونی است و صالا سراغش نرین چون دارین زندگی کسانی که در مورد این جریان توان قضاوت ندارن رو ضایع می کنین… این سن شاید روزگاری عوض بشه ولی به عنوان یک عدد مورد توافق فعلا روی هجده هستیم.
  3. یاد گرفتن سکس از دیدن فیلم های پورن برابر یاد گرفتن ورزش‌های رزمی از نگاه کردن به فیلم‌های جکی چان است (:

نکات خاص این شماره:

  1. هر فرد قرار نیست ۱۰۰ تا ویدئو ببینه ها! به ازای هر صد تا ویدئو که در سایت دیده بشه یک درخت کاشته می شه!
  2. یکی از دوستان تذکر داد که ویدئوهایی که باید دیده بشن تا درخت کاشته بشه، از مجموعه «معامله‌های بزرگ» هستن. اگر اینطوره فراموش نکنین که سایز متوسط چیزی بسیار پایینتر از چیزی است که فیلم های پورن می گن. رجوع کنین به نکته ۳ از بخش نکات همیشگی.