لینک های شاد دوشنبه‌های آخر ماه تیر ۹۳

iron

  • ما توی ایران هسته‌های نرم افزاری که در سطح جهان محصول ارائه بدن خیلی کم داریم و هر تلاشی در این راستا خوبه. تیم تحقیقاتی یا همون آزمایشگاه Sialan Labs یکی از این تلاش ها هست که محصول اولشون هم نوید بخش تیم خوبیه: کلاینت تلگرام به اسم سیگرام با کتابخونه‌های کیوت. امیدوارم اخبار بهتری ازشون بشنویم و از الان هم فرصت خوبیه برای مشارکت دوستانی که می خوان سری تو سرها در بیارن.

  • پروژه ای اسپیک فارسی یکی از اون کارهای واقعا ارزشمند است در ایران. شاخه فارسی پروژه ای اسپیک که روشی است برای خوندن متن‌ با صدای کامپیوتری. اگر گیک یا برنامه نویس یا علاقمند تکنولوژی هستین لازمه با این پروژه آشنا باشین و عالیه اگر بهش کمک کنین.

  • دنبال بازی هستین؟ شاید یکسری سوال جواب باحال با بازی دون دون اون چیزی باشه که دنبالش می گردین. بین بسته‌های سوال و جوابش بگردین و اون چیزی که به نظرتون باحاله رو انتخاب کنین و ساعت‌های بانمکی رو بگذرونین.

  • همه می گن خوردن سبزیجات مفیده و دقیقا همه می گن حوصله خرید و آماده سازیش رو ندارن. سایت سبیز راه حلی است که از گلخونه‌ها و باغ‌ها سبزی تازه می خره و اینترنتی به ما می فروشه! من که همین الان سفارش اولم رو ثبت می کنم ببینم چطوره کارشون – آپدیت ظاهرا فقط برای مشهد فعاله ): قابل درکه وقتی قراره سبزی تازه باشه و امیدوارم زودتر به همه جاهای دیگه برسه!

  • می خواین در مورد کپی رایت از یک نفر که متخصص این حوزه است مطالب دست اول و خوب بخونین؟ نوشته‌های سایت کارهای اوریجینال رو دنبال کنین تا با مطالبی مواجه بشین که معمولا دقیق در موردشون نخوندیم.

  • پروژه کفشدوزک هم که شهرتش زیاده. برنامه ای برای ایجاد فضای مشارکت زنان در تکنولوژی که البته در کشور ما وضعش نسبت به بقیه جاها خیلی هم خوبه. این پروژه اخیرا سه تا دوره آموزشی راه اندازی کرده و خوبه مستقل از جنسیت نگاهی بهش بندازین و اگر بهتون میخوره، توش شرکت کنین.

  • من قبلا پروژه مکتب‌خونه و تخته سفید رو معرفی کرده بودم، الان یکی از بچه‌هاشون دنبال آدم داوطلب برای توسعه / بهبود پروزه می‌گرده. اگر علاقمند هستین باهاش تماس بگیرین. سایت‌ها اینها هستن: مکتب‌خونه، تخته سفید، سخن‌سواران و کارافرینی شریف و ایمیلی که باید باهاش تماس بگیرین اینه: samirmail.ir@gmail.com

  • و خب مثل همه ماه‌های دیگه، خوندن مجله خوب پیوست توصیه می شه (: منتظرم چیز مفصلتری بنویسم ولی فعلا همین رو بگم که یکی از بهترین مجله‌های تکنولوژی است که می شه تو ایران خوند.


اگر شما هم علاقمند هستین پروژه‌هاتون در آخرین دوشنبه ماه بعد معرفی بشه، اونها رو به jadijadi روی جیمیل بفرستین.