چند نکته درباره دوره مقدماتی پایتون گو تو کلس

  • دوره در حال برگزاری است، در آدرس دوره مقدماتی پایتون گو تو کلس
  • هزینه دوره ۱۵۰ تومن است که با استفاده از کد تخفیف TUWorkshop می شه نود تومن
  • این یک دوره مقدماتی است برای کسانی که برنامه نویسی نمی دونن یا می خوان پایتون رو شروع کنن یا اصولا از پایه برنامه نویسی رو بفهمن. از نظر شخصی من کسی که در این حد یاد بگیره، بعدش می‌تونه مسیرش رو پیش ببره
  • من می گم این دوره صفر تا هفتاد است. برای رسیدن به صد دیگه راه های مختلف می‌شه. اگر شما در این حد بلد باشین شاید «حرفه ای شدن» براتون یاد گرفتن کتابخونه numpy باشه و برای یکی دیگه کلا نامپای مهم نباشه و بخواد روی یادگیری ماشین یا برنامه نویسی شبکه یا جانگو یا هر چیز دیگه کار کنه. برای همین است که ۳۰ تای آخر رو به نظرم هر کس باید مستقل از این دوره انتخاب کنه و پیش ببره.
  • من معمولا برای دوره‌هام هزینه نمی‌گیرم. این یک امتحان است که آیا می‌صرفه جدی‌تر به آموزش فکر کنم یا نه و آیا می‌شه زندگی ساده ای رو ازش گذروند یا نه. دلیل خاص‌ترش هم اینه که فقط بحث ضبط ویدئو نیست و من هر روز باید به فروم‌هاش سر بزنم و جواب سوال ها رو بدم و برای دانشجوها وقت بذارم و متن ها بخونم و اصلاح کنم و تمرین‌ها رو ببینم و حل کنم و غیره
  • من دوره های رایگانم رو هم درست می کنم کنار این‌ها
  • من معتقدم به حق یادگیری؛ که البته قانون اساسی بی ربط ما هم بهش معتقده. در کل افراد وظیفه ندارن تضمین کنن که افراد دیگه باید به دانش دسترسی داشته باشن بلکه این وظیفه دولت است اما خب هر کس باید در حد توانش تلاش کنه. در این مورد هم صحبت خوبی با gotoclass داشته‌ایم و اگر کسی واقعا توان پرداخت ۹۰ تومن رو نداره ولی علاقمنده دوره رو بگذرونه، به من ایمیل بزنه و طبق توافق خوبی که با گو تو کلس داریم، به رایگان به دوره اضافه اش می کنم.
  • اینم بگم که ذات پول گرفتن برای آموزش اصلا بد نیست. چیزی که بده اینه که کسی به خاطر نداشتن پول از آموزش محروم بشه. درست همونطور که فروختن غذا هیچ اشکالی نداره ولی هیچ کس به خاطر نداشتن پول نباید گرسنه بمونه. توی ایران اسلامی عزیز طبق معمول حکومت از این وظیفه هم فرار کرده و ما سعی می کنیم به شکل انفرادی سهمی ازش که می تونیم رو بر دوش بکشیم. اگر یک کشور درست باشه منطقا مثلا من باید بتونم یک پروپوزال بدم که «طبق این رزومه و توانایی ها من این حجم از آموزش رایگان رو با فلان روش و کیفیت درست می کیم» و پول معقولی از مالیاتی که می دیم و نفتی که داریم رو بگیرم که زندگی ام بگذره و بقیه هم از آموزش رایگان بهره مند باشن.

ببینیم چی می شه (: سوالی بود خوشحال می‌شم بشنوم و نظر بدم.