معرفی سایت «بذار من برات گوگل کنم» – به همراه ویدئوی آموزشیش

فرهنگ کتبی هیچ وقت در این اطراف چندان جا نیافتاده. بخصوص که حالا هم با قلع و قمع وب از طریق سانسور و فیلترینگ و بگیر و ببند و .. مردم اومدن سراغ تلگرامی که عملا شبیه یکسری حلقه پرسش و پاسخ است و کمتر توش چیزی انباشت می‌شه یا علمی تولید می‌شه که علاقمند بعدی بتونه پیگیریش کنه. از نظر تاریخی هم یکی از دلایلی که علم در این حوالی پیش نرفت همین بوده. ولی بذارین بعدا در اون مورد غر بزنم!

بحث الان یک سایت است که خارجی ها دارن و بهش می گن lmfgfy یا چنین چیزی (: من ازش یک نمونه ایرانی / فارسی درست کردم برای فان – توی آدرس بذار من برات گوگل کنم یا همون bmbgk.ir.

کاربرد؟ اگر کسی از شما سوالی می پرسه که در واقع باید گوگل می کرده، می تونین برین به سایت بذار من برات گوگل کنم و کلماتی که باید سرچ می کرده رو می زنین و سایت بهتون یک آدرس می ده که می تونین برای طرف بفرستین. مثلا وقتی یکی میپرسه «ایزوی اوبونتو رو از کجا دانلود کنم؟» می تونیم بهش این آدرس رو بدیم: http://bmbgk.ir/?q=ubuntu+iso (:

و البته مسیر انجام این کار رو ذخیره کردم.. به جز چند تا کامیت آخر که ربطی به اصل ماجرا نداشتن (: در یوتوب و آپارات و البته اینم که خود سایت بذار من برات گوگل کنم دات آی آر که اگر کسی زمانی با سوال ابتدایی رفت رو اعصاب، می تونین ازش استفاده کنین.