بازگشت جمعه‌ها با کاندوم با شبکه اجتماعی مقابله با بیماری‌های مقاربتی از طریق کاندومهای مجهز به کیو.آر. کد

بعله… این مجموعه ظاهرا قراره ادامه دار بشه. بعد از اینکه هفته قبل گفتم که دیگه اینو ادامه نمی‌دم شروع کردن به دریافت فیدبک در مورد فوایدی که اینکار برای آدم های مختلف داشته. فیدبک‌ها اینقدر ارزشمند بودن که دیدم بهتره اینکار ادامه پیدا کنه و برای ادامه چه چیزی بهتر از یک ایده گیک پسند در دنیای کاندوم:

بعله (: کد کیو.آر روی کاندوم. سازمان «مادر و پدر شدن برنامه ریزی شده» به افتخار هفته ملی کاندوم (۱۴ فوریه تا ۲۱ فوریه) پنجاه و پنج هزار تا کاندوم مثل کاندوم بالا رو توی دانشگاه‌های انگلیس پخش کرده. همونطور که می‌بینین هر کاندوم یک کد کیو.آر. داره. اگر با دوربین موبایل اید کد رو بخونین، هدایت می‌شین به یک صفحه چک‌این. در این صفحه ثبت می‌شه که شما در کجا از این کاندوم استفاده کردین.

به عبارت دیگه قبل از معاشقه کافیه این کد رو با موبایل بخونین تا اضافه بشین به یک شبکه اجتماعی «سکس سالم» و جایی که کاندوم رو مصرف کردین توی نقشه این شبکه اجتماعی بامزه به آدرس http://www.wheredidyouwearit.com/ مشخص بشه:

وب‌سایت این سازمان می‌گه که «کجا‌پوشیدیش.کام»‌ درست مثل فوراسکوئر (شبکه اجتماعی) است اما مخصوص کسانی که نمی‌خوان دچار بیماری‌های مقاربتی بشن».

مسوولین اضافه می کنن که این پروژه و این سایت مال کل کل کردن جوون‌ها یا آوردن تکنولوژی در اتاق خواب نیست بلکه تلاشش اینه تا به مردم نشون بده که استفاده از کاندوم مهمه و به کسانی که نگران استفاده از اون هست بگه که چقدر در اطرافش، مردم دارن از اون استفاده می کنن. سازمان «مادر و پدر شدن برنامه‌ریزی شده» می‌گه که این برای جامعه‌ای که توش پنجاه درصد مردم در یکی از مراحل زندگیشون دچار یکی از بیماری‌های آمیزشی می‌شن، یک آموزش اساسیه.

ای.بی.سی.نیوز