ساخت شبکه شخصی موبایل با فقط ۵۰۰ دلار

bts

اخبار مربوط به «شبکه‌های خانگی موبایل» توی دنیا شدیدا در حال افزایشه. انواع پروژه های پلیسی سعی می کنه جلوی اینکار رو بگیره بدون اینکه بحث فعالی در موردش درگرفته باشه. از اونطرف ساخت شبکه های خانگی موبایل دائما ساده‌تر می شه و افراد نه فقط شبکه‌های خودشون رو می‌سازن که حتی از طریق این سیستم‌ها شبکه‌های موبایل اطرافشون رو شنود و حتی دیکد می‌کنن. از اونطرف دولت‌ها به پروژه‌ها و دستگاه‌هایی مثل stingrayها دسترسی دارن که می تونن با ساختن یک ایستگاه تقلبی موبایل، کشف کنن که چه کسی در این اطراف مشغول صحبت است و حتی در مواردی گفته می شه که می تونن بشنون چی می گه.

ابزارهای استینگ‌ری در حالتی که اونها رو از مغازه بخرین بین ۱۶هزار تا ۱۲۵هزار دلار قیمت دارن و من و شما نمی‌تونیم بخریمشون ولی هک ا دی با اصلاح بامزه ای نوشته: معلومه که اون کاری که دولت با ۱۰۰هزار دلار باید بکنه رو من و شما باید بتونیم با پونصد دلار انجام بدیم.

هکری که سیستم مخابراتی ۵۰۰ دلاری اش رو معرفی کرده، از یک بلید آر اف ایکس ۴۰ استفاده می‌کنه. ابزاری که یک رادیوی کنترل شونده با نرم افزار فول داپلکس یو اس بی ۳ است به قیمت فقط ۴۲۰ دلار. ترکیب کردن این با دو تا آنتن و یک رزبری پای ۳ و یک پاوربانک یو اس بی تمام چیزی است که برای سخت افزار لازم داریم. نرم افزار مطمئنا پیچیده تر است ولی هکر ما به اسم سیمون، به خوبی توضیحش داده: ساخت بی تی اس جی اس ام شخصی خودتون برای سود و برای تفریح.

معلومه که چنین سیستمی تقریبا در همه کشورها غیرقانونی است چون هیچ کس دوست نداره شما در روستای خودتون موبایل شخصی خودتون رو داشته باشین یا توی ویلای شمال، سیم کارت‌هایی به دوستانتون بدین که بتونن با هم حرف بزنن. البته سیستم معرفی شده هیچ رمزنگاری ای نداره و منطقا هر کسی می تونه کل کار شما رو بشنوه که خطری هم نداره (: خوبه این رو هم بدونین که جی اس ام هم رمزنگاری چندان محکمتری از سیستم شما نداره و توی CCCamp 2007 نشون داده شده که رمزنگاری جی اس ام با یک رنگین کمان A5 قابل شکستنه.